درخواست از شورای امنیت برای متوقف کردن اقدامات تنش آفرین رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه فلسطین شامگاه سه شنبه با صدور بیانیه ای از شورای امنیت خواست با اتخاذ اقدام لازم برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به مسئولیت خود برای توقف اقدامات تنش آفرین رژیم صهیونیستی و جسارت به مقدسات فلسطینیان ، عمل کند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، دراین بیانیه از شورای امنیت خواسته شده اقدامات لازم را برای تحت فشار قرار دادن این رژیم و رعایت قوانین بین‌المللی و متوقف کردن تجاوزات ارتش و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی در سرتاسر سرزمینهای  فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی اتخاذ کند.

این بیانیه فراخوان گروه های شهرک نشین افراطی برای هجوم به مسجد الاقصی، برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی در داخل و اقامه مراسم یهودی در صحن های این مکان اسلامی –مسیحی را محکوم کرد.

این بیانیه همچنین از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق وسیعی از سرزمین فلسطین، ریشه کن کردن صدها درخت زیتون و حمله به چوپانان و تعرض به  مسافران در یطا و روستاهای دوما و کفرملک و آغاز ساخت کنیسه در منطقه الربابه در جنوب مسجد الاقصی در بیت المقدس را محکوم کرده است .

وزارت خارجه فلسطین افزود: این اقدامات تنش آفرین و حملات نشان‌دهنده موضع رسمی رژیم صهیونیستی بر ادامه تشدید اوضاع جاری و پافشاری در اجرای طرحهای مدنظر خود و تداوم اشغالگری ، تعمیق پایه های ساختار نظام آپارتاید و تشدید تنش در مسجد الاقصی برای پیاده کردن برنامه مد نظر خود جهت تحمیل برنامه زمان بندی مدنظر صهیونیستها برای حضور فلسطینیان دراین مکان مقدس اسلامی است .

وزارت خارجه فلسطین دولت اسرائیل به ریاست «بنت» را مسئول کامل نتایج و عواقب این تشدید تنشها و خطرات و پیامدهای عملی آن به ویژه برباد دادن حاصل تلاش‌های بین‌المللی، منطقه‌ای  برای آرام کردن اوضاع  درمنطقه دانست و افزود: عدم تحرک شورای امنیت سازمان ملل متحد برای عمل کردن به تعهدات خود، پوششی برای تخلفات و جنایات رژیم صهیونستی علیه مردم ما شده است.

در ماه مبارک رمضان، مسجد الاقصی و شهر بیت المقدس صحنه درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی با جوانان فلسطینی بود که در نتیجه تهاجمات روزانه شهرک نشینان اسرائیلی به این مسجد انجام می شد.

پلیس رژیم صهیونیستی در ده روز پایانی ماه مبارک رمضان و ایام عید سعید فطر تهاجم اسرائیل به مسجد الاقصی را متوقف کرده بود ولی در هفته جاری پلیس رژیم صهیونیستی باردیگر با حمله به مسجدالاقصی موافقت و از شهرک نشینان صهیونیست  دعوت کرد  با پرچم رژیم تل آویو وارد مسجد الاقصی شده و در داخل این مسجد سرود این رژیم را بخوانند.

"ارنون سیگال" صهیونیست تندرو از شهرک‌نشینان اشغالگر دعوت کرده در دو نوبت صبح و عصر وارد مسجد الاقصی شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر سه‌شنبه همچنین به بهانه ارزیابی اوضاع امنیتی در سالروز به اصطلاح " کشته های نبرد اسراییل " و " روز استقلال "، کرانه باختری و نوار غزه را به عنوان منطقه بسته نظامی اعلام کرد.

محاصره کرانه باختری و نوار غزه از ساعت ۱۵ به وقت محلی امروز سه شنبه مصادف با دومین روز تعطیلات عید فطر در فلسطین اشغالی آغاز می شود و تا نیمه های شب جمعه ادامه خواهد یافت.  

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی ارتش اشغالگر قدس، محاصره امنیتی کرانه باختری شامل تمامی پست های بازرسی و گذرگاه ها و در نوار غزه محاصره شده شامل گذرگاه های منتهی به "بیت حانون" و " إیریز" و " کرم ابوسالم " می شود و بازگشایی این گذرگاه ها بستگی به ارزیابی اوضاع خواهد داشت.

از اواخر ماه مارس گذشته (اسفندماه) تا کنون ۱۶ صهیونیست در حملات مسلحانه فلسطینیان در سراسر فلسطین اشغالی کشته شده‌اند.

ارسال نظر