رهبران یمن عربستان را از ادامه نقض آتش بس برحذر داشتند

رهبران یمن سعودی ها را از ادامه نقض آتش بس برحذر داشتند که با میانجی گیری سازمان ملل در ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و قرار است دو ماه به طول انجامد که قابل تمدید نیز می باشد .

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، از ابتدای آغاز این آتش بس، تقریبا ۶ هزار بار از سوی نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی نقض شده است که در نتیجه آن شماری از یمنی ها شهید و یا زخمی شدند و شهروندان یمنی متحمل تلفات مادی سنگینی شدند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن هنگام بازدید از جبهه های نبرد و دیدار با رزمندگان یمنی در استان مأرب به مناسبت حلول عید سعید فطر ائتلاف سعودی را از عواقب وخیم ادامه نقض آتش بس برحذر داشت.

یحیی سریع تاکید کرد: علیرغم پایبند ماندن طرف یمنی به بندهای آتش بس ، نیروهای متجاوز آمریکایی سعودی اماراتی به طور روزمره و مستمر به نقض آن ادامه می دهند .

همچنین علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت وگوی ویژه با العهد هشدار داد : نیروهای یمن در ارتباط با موارد مستمر نقض آتش بس تماشاچی نخواهند ماند و نیروهای مسلح یمن نقاط بسیاری در اختیار دارند که می توانند در واکنش به اقدامات تجاوکارانه سعودی ها آنها را هدف قرار دهند.
 القحوم یادآور شد که نیروهای یمنی یک سلاح راهبردی تولید کرده اند که می توانند از آن در واکنش به اقدامات تجاوزکارانه دشمن استفاده کنند.

وی در این مصاحبه تاکید کرد: نیروهای ائتلاف سعودی از همان ابتدا به آتش بس متعهد نماندند و به نقض آن ادامه دادند. آتش بس اساسا بخاطر مسائل بشردوستانه و تبادل اسرا انجام گرفت اما سعودی موانعی بر سر راه آن قرار داده است و سعی دارد تا تمامی تلاش های بکار رفته از سوی سازمان ملل و یا در داخل یمن برای حفظ آتش بس را ناکام بگذارد.  
 
القحوم افزود : عربستان باید بداند که ما از کرامت و استقلال خود چشم پوشی نخواهیم کرد . اگر عربستان و کشورهای متجاوز در صدد به شکست کشاندن این آتش بس هستند، خود باید مسئولیت آن را برعهده بگیرند زیرا ما دست بسته در مقابل نقض مستمر آتش بس باقی نخواهیم ماند.
 عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به عنوان فقیرترین کشور جهان عرب آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و حملات دردناک پی در پی یمنی ها در عمق خاک عربستان بویژه حمله های مکرر به تاسیسات شرکت غول پیکر نفتی آرامکو، ریاض مجبور شد به امید خارج شدن از باتلاق جنگ در یمن با برقراری آتش بس در این کشور طی ماه مبارک رمضان موافقت کند. هر چند گزارش های رسیده از نقض مکرر آتش بس توسط سعودی ها حکایت دارد. 

ارسال نظر