استاندارهمدان: معنویت برترین سلاح در مقابل مستکبرین است

استاندار همدان معنویت و ایمان به قدرت مطلق خدا را مهمترین سلاح در مبارزه با استکبار دانست و گفت: اساس روحیه معنویت در نسل نوجوان و جوان باید تقویت شود.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، «علیرضا قاسمی‌فرزاد»  در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی اذان منتظران با تاکید بر تقویت روحیه معنویت در جامعه و نسل جوان افزود: دشمن از روحیه استکبارستیزی ملت ما و صدور آن به دنیا می ترسد.

وی اظهار داشت: جهان غرب با همه توسعه و پیشرفت خود در عرصه مادی به دلیل حذف معنویت، پسرفت داشته و به پوچی و افسردگی منجر شده است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: این جشنواره برپا شد تا موحدین و خداجویان پیرامون این مساله مهم تکاپوی معنوی ایجاد کنند و آثار ارزشمندی ارسال کردند که شایسته قدردانی هستند.

استاندار همدان اذان را یکی از شاخصه‌های ارزشمند جامعه اسلامی برشمرد و افزود: جشنواره اذان یک رویداد فرهنگی برای معنوی سازی فضای عمومی کشور و استان است.

قاسمی فرزاد توسعه و ترویج فرهنگ نورانی اذان در قالب های فرهنگی و هنری، شناسایی، معرفی و حمایت از هنر متعهدانه و هنرمندان متعهد در زمینه تولید آثار مرتبط با اذان و تجلیل از فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای مرتبط با فرهنگ اذان را از اهداف برگزاری جشنواره دانست.

استاندار همدان در ادامه خاطرنشان کرد: نظام سرمایه داری در تقابل با جریان انقلاب، سنگ اندازی کرده و موانعی ایجاد می‌کند و درگیری ما بعد از انقلاب در راستای ایجاد مانع در برابر حرکت رو به جلو بود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه داعش، خواهان تبدیل اسلام‌گرایی به اسلام هراسی بود که جلوی حرکت اعتقادی و ترویج معنویت گرفته شود اظهار داشت: تفکر دینی و اعتقادی توانسته مردم دنیا را علیه نظام سرمایه‌داری به تقابل وا دارد و همین تفکر در مقابل جریان اسلام هراسی ایستاد.

استاندار همدان با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه، روشی برای کند کردن حرکت رو به جلو جامعه است گفت: دشمن با بمباران شبانه روزی در فضای مجازی ذهن ها را آلوده می کند و مدیران را فاسد و سیستم را ناکارآمد نشان دهند. 

قاسمی فرزاد با بیان اینکه هدفمندی و مردمی ‌سازی یارانه ها تصمیم شایسته ای از سوی دولت است اظهار داشت: دولت با ساماندهی یارانه‌ها قصد کاهش قدرت خرید مردم را ندارد و در اختیار قراردادن یارانه‌ها به صورت مستقیم باعث افزایش قدرت خرید مردم می‌شود تا افزایش قیمت کالاها هم جبران شود.

وی با اشاره به اینکه دولت عزم خود را جزم کرده که اصلاحات اساسی در اقتصاد صورت بگیرد گفت: لذا با تدابیر اساسی اتخاذ شده، حذف رانت، فساد و جلوگیری از ضایع شدن بیت المال و منابع ملی به سمت رفاه مردم و شکوفایی و توسعه‌ اقتصاد کشور حرکت می کنیم.

در پایان این آیین از ۶۷ نفر از برگزیدگان با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و جایزه نقدی قدردانی به عمل آمد و آقای جواد مومنی در رشته خوشنویسی و خانم خدیور در رشته انیمیشن از استان همدان حائز رتبه اول شدند.

به گزارش ایرنا، جشنواره ملی اذان منتظران برای نخستین بار در کشور و در استان همدان برگزار شد که ۶۱ درصد از شرکت کنندگان زن و ۳۹ درصد آنها را مردان تشکیل دادند.

این جشنواره علمی، ادبی و هنری در ۱۰ قالب مقاله علمی، مستند، کلیپ کوتاه، موشن گرافی، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، شعر، خاطر و داستان در سال گذشته آغاز به کار کرد.

پس از اتمام زمان فراخوان ۲ هزار و ۱۰۶ اثر در قالب های مختلف ارسال که نسبت به دسته بندی آنها و ارائه به کمیته داوری اقدام شد.

رتبه اول تا سوم برگزیدگان افراد بزرگسال بودند و به کودکان جایزه ای تعلق نمی گرفت که تدبیر و موافقت استاندار همدان از بین کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این جشنواره در سه بخش نقاشی، عکاسی و کلیپ افرادی به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

ارسال نظر