پیش‌بینی حضور ۵ میلیون زائر ایرانی اربعین در عراق

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از پیش‌بینی برای حضور پنج میلیون ایرانی در ایام اربعین امسال خبر داد و گفت: بر اساس این برآورد جمعیت، یک هزار و ۵۰۰ نفر در قالب کادر بهداشت و درمان به عراق اعزام می‌شوند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید علی مرعشی  گفت: باتوجه‌به همه‌گیری کرونا در سال‌های اخیر و محدودیت‌های سفر به نظر می‌آید امسال با کاهش این محدودیت‌ها، چهار تا پنج میلیون ایرانی در ایام اربعین، عازم عراق شوند.

وی با بیان این که مسئولیت انتقال دارو و تجهیزات همچنین ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی برعهده هلال‌احمر است، گفت: در مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر نیز فراخوانی داده‌ایم تا افرادی که تمایل دارند، ثبت‌نام کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر اظهار داشت: هلال‌احمر از ظرفیت دانشگاه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه مختلف از ترابری گرفته تا بهداشت و درمان استفاده می‌کند.

مرعشی اضافه کرد: تعداد درمانگاه‌های بین‌راهی و همکاری با بیمارستان‌های عراق افزایش خواهد یافت همچنین تعداد مراکز درمانی افزوده خواهد شد.

وی درباره تعداد پایگاه پیش‌بینی شده برای اربعین ۱۴۰۱ افزود: آخرین سالی که اربعین را برگزار کردیم ۲۵ مقر در بین راه و کربلا و نجف داشته‌ایم؛ ولی باتوجه‌به افزایش زائران مراکز درمانی در نجف و کربلا افزایش می‌یابد.

مرعشی افزود: درمانگاه شبانه‌روزی در نزدیکی حرم حضرت عباس (ع) در اختیار داریم و مراکزی نیز در قبله‌گاه و قبله امام حسین (ع) به‌منظور ارائه خدمات‌رسانی بهتر به زائران راه‌اندازی خواهد شد.

اربعین حسینی ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ شمسی است. حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر شروع و چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود می‌رسد.

اربعین سال ۱۳۹۷ حدود یک میلیون زائر از مرزهای بین‌المللی شلمچه و چذابه به شهرهای مقدس عراق مشرف شدند. سه سال گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا  زائران اربعین موفق به حضور در مراسم اربعین حسینی نشدند.

ارسال نظر