کشف ۱۱۲۱ تُن کالای اساسی احتکار شده و دستگیری ۱۲۳ متهم در ۴۸ ساعت

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف یک هزار و ۱۲۱ تن کالای اساسی احتکار شده به ارزش ۳۴۳ میلیارد ریال و دستگیری ۱۲۳ متهم در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار غلامرضا رضاییان اظهار داشت: با عنایت به اینکه تعدادی از سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان به احتکار و خودداری از عرضه اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اقدام می‌کنند، تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور به صورت جدی ادامه دارد.

وی با اشاره به بررسی‌های میدانی روند فعالیت‌های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضا کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور افزود: کارآگاهان این پلیس با تشکیل ۶۸۱ گروه مشترک در ۴۸ ساعت گذشته از یک هزار و ۲۶۱ مرکز و انبار نگهداری و توزیع اقلام و کالاهای اساسی بازدید و بازرسی کردند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: در این مدت، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات تخصصی پلیسی، محل انبار و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آنها یک هزار و ۱۲۱ تن انواع کالای اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، شیر خشک به همراه انواع دارو، روغن موتور و ضد یخ و انواع لوازم خانگی را کشف کردند.

رضاییان با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای کشف شده را ۳۴۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: در این رابطه، ۷۰ دستگاه خودرو توقیف و ۲۱ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و ۱۲۳ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و خودروها روانه پارکینگ شدند.

ارسال نظر