شهرستان بابل قطب مهم وقفیات و خیرات در شمال کشور است

امام‌جمعه بابل گفت: بابل قطب مهم امور خیریه و اوقاف در شمال کشور با توجه به پیشینه تاریخی و مذهبی آن است.

به گزارش خبرنگار عاشورا نیوز از بابل ، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی امام جمعه بابل در جلسه ستاد احیای موقوفات حوزوی شهرستان بابل با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه نخست موقوفات در شمال کشور است ، گفت : مردم بابل پیشگام در امور خیر به ویژه معارف دینی و اسلامی هستند و تعداد بالای موقوفات شهرستان بابل بیانگر این موضوع است.

وی افزود: تنوع و کثرت امور وقف به ویژه مربوط به برپایی محافل و مجالس اهل بیت علیهم السلام  به ویژه سیدالشهدا نشان از دلدادگی و اوج علاقه نیاکان و پیشینیان این منطقه به مبانی دینی و اسلامی است.

امام‌جمعه بابل به عداوت و دشمنی در دوران رضاخان با شعائر دینی اشاره و  اظهار کرد : متاسفانه در دوران پهلوی بسیاری از اسناد وقفیات مورد دستبرد رژیم پهلوی قرار گرفت و مخدوش شد و املاک و زمین های وقفی مورد تصرف واقع شد.

وی ادامه داد : قدمت حوزه های علمیه درشهرستان بابل به بیش از سیصدسال می رسد و موقوفات زیادی برای تامین هزینه های مدارس علمیه تعیین شده است و متاسفانه این موقوفات نیز دچار آسیب واقع شد .

امام جمعه بابل تصریح کرد : موقوفات باید براساس نیات واقفین مورد احیاء قرار گیرد.

گفتنی است ؛ این جلسه جهت بررسی و احیا و توسعه موقوفات حوزوی  با حضور امام جمعه بابل ، مدیر موقوفات حوزه های علمیه کشور ، فرماندار ، مدیر حوزه علمیه بابل ، دادستان ، رؤسای ادارات میراث فرهنگی ، اداره ثبت اسناد ؛ اداره اوقاف و امور خیریه ؛ شورای اسلامی شهر و نماینده شهرداری،  در دفتر امام جمعه بابل برگزار شد./ ۱۰۱۰۹۲۷۲/مهدی صفرزاده افروزی

ارسال نظر