جهاد اسلامی: بایدن به دنبال عوض کردن جای دوست و دشمن برای اعراب است

عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: سفر امروز (چهارشنبه) "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا به منطقه با هدف ارعاب کشورهای عربی و ترساندن آنها از ایران و جایگزین کردن آن با اسراییل در اذهان این کشورها است تا واشنگتن بتواند ادامه همکاری کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس و آمریکا را تضمین کند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، "فلسطین الیوم"، "احمد المدلل" تصریح کرد: مساله فلسطین هیچ جایی در برنامه سفر بایدن به منطقه نداشته و وی تنها برای افزایش قدرت و جایگاه رژیم صهیونیستی و بسط هژمونی آمریکا بر جهان عرب و غارت ثروتها و منابع این کشورها و به زانو درآوردن امت عربی به منطقه آمده است.

وی با اشاره به اینکه سفر بایدن به بیت اللحم در چارچوب یک پروتکل مذهبی انجام شده و هیچ نفعی برای آرمان فلسطین ندارد، اضافه کرد: بزرگترین منافع این سفر فقط برای رژیم اشغالگر قدس است و هدف از انجام آن از بین بردن باقیمانده آرمان فلسطین و مشروعیت بخشیدن به اشغالگری در سرزمین های اشغالی است.

المدلل با بیان این که سفر بایدن به سرزمین های اشغالی هشداری شوم و متضمن اخبار ناگوار برای مردم فلسطین و آرمان آنهاست و هیچ فایده ای برای ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: این سفر همچنین با هدف تحت فشار قرار دادن کشورهای عربی برای گسترش روابط بیشتر با رژیم اشغالگر صهیونیستی اعم از روابط امنیتی و اقتصادی و همچنین معرفی اسرائیل به عنوان تنها دوست و متحد قوی رژیم های عربی در منطقه  است.

عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: مردم و سران فلسطین باید ضمن خودداری از دیدار با بایدن، با راه اندازی راهپیمایی در کرانه باختری مخالفت خود را با سیاست های جانبدارانه حمایتی واشنگتن از رژیم اشغالگر قدس اعلام کنند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز چهارشنبه برای دیدار با مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی در مدت دو روز وارد فلسطین اشغالی شود.

بر اساس برنامه این سفر، بایدن ساعت دوازده ظهر جمعه آینده تنها به مدت یک ساعت با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیت لحم دیدار خواهد کرد.

پس از آن رئیس جمهور آمریکا ساعت ۱۴، فلسطین اشغالی را با بدرقه رسمی از فرودگاه بن گوریون ترک و با پرواز مستقیم به عربستان سعودی می رود.

 آخرین سفر جو بایدن به فلسطین اشغالی در مارس ۲۰۱۶ و در زمان معاونت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بود که طی این سفر رژیم صهیونیستی خبر از ساخت ۱۰۸ واحد شهرک سازی در شهرک «رمات شلومو» در سرزمینهای قدس اشغالی داده بود.

ارسال نظر