تداوم سیاست دوگانه آمریکا در قبال برجام

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر سیاست دوگانه کاخ سفید را در قبال مذاکرات برجامی به نمایش گذاشت و گفت: رییس‌جمهوری آمریکا هنوز فکر می‌کند ایران باید پیشنهاد بازگشت به برجام را بپذیرد در عین اینکه واشنگتن از نظر اجرای تحریم‌ها و افزایش فشار اقتصادی علیه ایران عقب‌نشینی نمی‌کند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، جیک سالیوان سوار بر هواپیمای رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفر به فلسطین اشغالی در جمع خبرنگاران ادعا کرد که رییس‌جمهوری آمریکا هنوز فکر می‌کند ایران باید پیشنهاد بازگشت به برجام را بپذیرد در عین اینکه آمریکا از نظر اجرای تحریم‌ها و افزایش فشار اقتصادی علیه ایران عقب‌نشینی نمی‌کند.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه ادعاهای خود مبنی بر ارسال پهپادهای ایران به روسیه، ضمن اینکه از ارائه شواهد درباره ادعاهای خود اجتناب کرد، افزود که نمی‌تواند درباره اینکه چه چیزی باعث سفر پوتین به ایران شده صحبت کند، اما زمان بندی این سفر جالب توجه است.

سالیوان در ادعایی بی پایه و اساس گفت که تعمیق اتحاد روسیه با ایران برای کشتار اوکراینی‌ها باید یک تهدید خاص از سوی کشورهای منطقه در نظر گرفته شود. 

وی همچنین در ادامه گفت: موضع آمریکا این است که کشور تمایل به داشتن یک کنسولگری در قدس شرقی داشته باشد.

وی در عین حال افزود که این مساله نیازمند تعامل با دولت رژیم صهیونیستی و همچنین رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین است.

درحالیکه گمانه زنی‌های بسیاری در مورد از سرگیری فعالیت کنسولگری آمریکا برای فلسطینی‌ها در قدس در جریان سفر جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به فلسطین اشغالی صورت گرفته، سالیوان ادامه داد: ما در این سفر به این تعامل ادامه می‌دهیم.

سالیوان همچنین با اشاره به شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره که توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسید، بیان کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با خانواده ابوعاقله صحبت کرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا اضافه کرد: بلینکن خانواده این خبرنگار را به آمریکا دعوت کرده تا با آنها به صورت مستقیم و حضوری دیدار کند.

ارسال نظر