فراخوان شهردار بابل به حامیان سگ‌های ولگرد / در مقابل تضییع حقوق مردم شهر‌ می ایستم

شهردار بابل شفافیت را راهبرد شهرداری بابل بیان کرد و گفت: مردم صاحب این شهر هستند و باید از آن ها مشورت و نظر بخواهیم و در مقابل هر‌مساله ای که حقوق شهروندی‌مردم را تضییع کند ، ‌می ایستم

به گزارش خبرنگار عاشورانیوز در بابل ، شاهین کلانتری بنگر در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران که در سالن کنفرانس شهرداری بابل برگزار شد، اظهار کرد: ۲۱ سال در خارج از شهر بابل مسؤولیت‌های گوناگونی داشتم و برای من افتخار است که شهروندان مرا پذیرفتند.

وی با بیان اینکه بنده تا به امروز در مسؤولیت‌هایم با فساد مبارزه و فاسدان را به مراجع قانونی معرفی کردم، افزود: در مسیر مبارزه با فساد و اصلاح وضع موجود، سوالات خبرنگاران از طریق شبکه‌های اجتماعی به بنده می‌رسد؛ بنده به سوالات شما براساس قانون و نیازهای شهر پاسخ خواهم داد.

شهردار بابل با بیان اینکه پاسخگو بودن وظیفه شهردار است، ادامه داد: فسادستیزی محور اصلی برنامه ماست، همیشه با فساد مبارزه کردم و عاملین فساد را با کمک مراجع قانونی به سزای اعمالشان رساندم.

کلانتری با بیان اینکه چه کسانی با ناکارآمدی خودشان باعث توقف عملیات عمرانی این شهر شد، خاطرنشان کرد: دیدیم در پروژه‌های شهری چهارتا پروژه یک ناظر داشت و تصمیم گرفتیم هر پروژه یک ناظر مقیم داشته باشد.

وی عنوان کرد: در ۷۴ روزی که در شهرداری بابل مستقر شدم در بحث ساختار و نیروی انسانی تلاش کردیم و تا به امروز حدود ۶۰۰ تن آسفالت‌ریزی در خیابان‌های شهر داشتیم.

شهردار بابل با اشاره به اینکه پروژه‌ای که حدود ۴۰۰ میلیارد برای شهرداری هزینه دارد بعد از دو سال می‌گویند نقشه‌هایش ایراد دارد، تصریح کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه برای یک پروژه تا الان شده که حدود ۵ میلیارد آن مربوط به تعدیل پروژه است که هزینه تراشی برای شهرداری شده و پروژه عملا هیچ پیشرفتی نداشته است؛ برای پروژه‌ای که حدود ٢٧ میلیارد تومان هزینه برای شهرداری شد ورود کردم و با متخلفین احتمالی آن برخورد خواهم کرد.

کلانتری با بیان اینکه این روندی که در شهرداری بابل است را قبول ندارم، اضافه کرد: مدیران بالادستی می‌گویند پیمانکاران فاسد هستند؛ شما تا حالا کجا بودید چرا نظارت نکردید؟ مگر دنبال رای انتخابات هستید؟ اگر بخواهند نقشه عزل مرا بکشند در مدت ٢٠ روز می‌توانند؛ اگر نخواهند اجازه دهند من کار کنم حتما از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهم کرد.

وی بیان کرد: پارک سراج در این سال‌ها بودجه و پیمانکار داشت، اما کار انجام نشد؛ این ضعف در اعمال مدیریت است؛ بنده روزی ۱۶ تا۲۰ ساعت برای کار وقت می‌گذارم اما چرا کار به سرانجام نمی‌رسد دلیلش افرادی‌اند که با اعمال خود باعث توقف پیشرفت کار می‌شوند.

شهردار بابل با بیان اینکه کارها را براساس اولویت‌بندی انجام می‌دهم و یکی از اولویت‌ها، معضلات معابر بوده و بنابراین کارخانه آسفالت را با بخش‌های جانبی آن  فعال ساختیم، افزود: در فعالیتم ابتدا بحث ساختار و بعد شناسایی و سپس ارائه طرح مد نظر بود؛ در بحث احداث  پارکینگ طبقاتی، از نقشه‌ها ایرادهایی از طرف مشاور گرفته شد و اعلام شد که این پروژه با وضعیت موجود قابلیت اجرا در این زمین را ندارد و بنده بدنبال سرمایه‌گذار هستم.

کلانتری با بیان اینکه بنده آمدم تا شهرم را بسازم، با برنامه به بابل آمدم و امروز روز شفافیت است، خاطرنشان کرد: هر پروژه‌ای که ورود پیدا کردم حدود ۱۸ ماه توقف دارد.

وی با بیان اینکه اگر در مدت ۳ سال و ۲ ماه در شهرداری بابل باشم عقب ماندگی را جبران می‌کنم، ادامه داد: برای توسعه شهر، نیازمند حل مشکل ترافیک و ایجاد فضای شهروندی و پارک‌ها و سوله مدیریت بحران هستیم.

شهردار بابل بودجه امسال شهرداری را ۹۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نیمی از درآمد شهرداری صرف حقوق و امور جاری می شود ماندگار بودن بنده براساس قانون است و هرگز استعفا نمی‌کنم؛ اینجا شهر من است و محل زندگی خانواده‌ام است و در مقابل آنانی که نمی‌گذارند شهرم آباد شود می‌ایستم.

کلانتری با بیان اینکه شهرداری به تنهایی نمی‌تواند در جمع‌آوری و حفظ و نگهداری سگ‌های ولگرد اقدام کند، افزود: باید برای پیشرفت شهر در هر محله دفتر نخبگان تاسیس و از فکر این نخبگان هم پروژه‌های شهری تعریف شود.

وی گفت: به حامیان سگ‌های ولگرد فراخوان می‌دهیم و زمینی در منطقه انجیلسی در اختیارشان قرار می‌دهیم تا سگ‌های ولگرد را در آنجا مدیریت کنند.

/1019272/

ارسال نظر