دستگیری عامل آدم‌ربایی در غرب تهران/سارق موتورسیکلت با اسلحه قلابی دستگیر شد

رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل آدم‌ربایی مرد فرانسوی در غرب تهران خبر داد و گفت: متهم، دوست فرد ربوده شده بوده و برای پول اقدام به آدم‌ربایی کرده است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از  خبرگزاری ایرنا، سرهنگ علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: تیرماه سال جاری رسیدگی به پرونده آدم ربایی یک تبعه فرانسوی در دستور کار کارآگاهان چهارم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص کرد، مرد فرانسوی در حالی که ارز به همراه داشته پس از خارج شدن از خانه خود در غرب تهران توسط یک سرنشین خودرو شاسی بلند ربوده شده است.

رییس پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: بنابرحساسیت موضوع، بررسی‌های کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی به صورت ویژه‌ای کلید خورد و در گام نخست دوربین‌های مداربسته صحنه جرم بازبینی شد که کارآگاهان با مشاهده پلاک خودرو مذکور هویت صاحب آن را شناسایی کردند.

وی ادامه داد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات، با هماهنگی مقام قضایی راهی مخفیگاه متهم شدند و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه فرد ربوده شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط کارآگاهان پیدا شد، عنوان کرد: متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به جرم آدم ربایی به  دلیل سرقت ارز و دریافت پول از خانواده ‌وی اعتراف کرد.

دستگیری مامور قلابی در تهران

رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای که خود را نظامی و ذی نفوذ معرفی می کرد، خبر داد و گفت: تلاش‌های شبانه روزی برای دستگیری همدستان وی با قاطعیت آغاز شده است.

وی اظهار داشت: با بررسی های اطلاعاتی گسترده کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی فعالیت یک جاعل حرفه‌ای مدعی بود نظامی می باشد و در یگان‌های نظامی ذی نفوذ است شناسایی شد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: بنابر حساسیت موضوع، کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تحقیقات شبانه روزی آغاز کردند و موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در غرب تهران شدند.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی های قضایی در یک عملیات پیچیده متهم را دستگیر و برای تحقیقات به اداره سیزدهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان در گام نخست، از مخفیگاه وی دو فقره کارت شناسایی جعلی نظامی با درجه سرگردی، یک فقره کارت تردد جعلی موتور سیکلت، یک برگ کاغذ گلاسه یک نهاد نظامی کشف کردند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر جعل عنوان اشخاص نظامی با همدستی دو نفر از دوستانش اعتراف کرد و اطلاعات جاعل مدارک را در اختیار کارآگاهان قرار داد.

دستگیری سارق حرفه‌ای توسط کارآگاهان گشت پلیس آگاهی

رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای در یک تعقیب و گریز طولانی توسط کارآگاهان اداره نهم پلیس آگاهی خبر داد و گفت: تحقیقات ابتدایی در خصوص دستگیری دیگر متهمان پرونده ادامه دارد.
 
سرهنگ گودرزی  اظهار کرد: تیرماه جاری، کارآگاهان گشت آشکار پلیس آگاهی در خیابان ۱۷ شهریور در حال گشت زنی بودند که به یک خودرو پراید با سه سرنشین مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهارکرد: کارآگاهان در گام نخست رصدهای اطلاعاتی را کلید زدند و با استعلام پلاک خودرو متوجه شدند وسیله نقلیه مذکور سرقتی است و سرنشینان آن سابقه سرقت دارند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان پس از مشاهده گشت انتظامی بلافاصله با سرعت زیاد متواری شدند و کارآگاهان درپی همین موضوع تعقیب و گریز را در خیابان ۱۷ شهریور آغاز کردند.

وی افزود: کارآگاهان پس از تعقیب و گریز چند کیلومتری با رعایت قانون بکارگیری سلاح در ابتدا اقدام به تیراندازی هوایی کردند و سپس لاستیک خودرو سارقان را هدف دقیقه شلیک گلوله قرار دادند که در ادامه موفق به توقف خودرو سارقان شدند.

سرهنگ گودرزی با بیان کرد: کارآگاهان اداره نهم پس از توقف خودرو در یک عملیات غافلگیرانه راننده وسیله نقلیه را دستگیر کردند اما ۲ متهم دیگر با سواستفاده از ازدحام جمعیت از محل متواری شدند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم سرقت محتویات داخل خودرو با همدستی دو متهم متواری اعتراف کرد و در تحقیقات ابتدایی از خودرو مسروقه کارت بانکی، گواهینامه خودرو، کارت سوخت، یک دسته چک، یک دستگاه تبلت و یک دستگاه تلفن همراه کشف شد.

 دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت در مرکز تهران

وی همچنین از دستگیری سارق حرفه‌ای موتور سیکلت توسط کارآگاهان پایگاه هشتم خبر داد.
 
سرهنگ گودرزی اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت‌ موتورسیکلت در محدوده خیابان جامی موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: کارآگاهان در گام نخست، تحقیقات میدانی را در محل وقوع سرقت آغاز کردند و هنگامی که متوجه دوربین‌های مداربسته موجود شدند به بازبینی فیلم آن پرداختند که در ادامه هویت و مخفیگاه سارق حرفه‌ای را در مرکز شهر شناسایی کردند.

سرهنگ ولیپور گورزی با بیان اینکه متهم با استفاده از ادوات خاص اقدام به سرقت کرده است تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با کسب مجوزهای لازم قضایی راهی مخفیگاه متهم شدند و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهر تهران اعتراف کرد.

کشف ۱۰ فقره سرقت در شمال تهران

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه ای و موبایل قاپ محله گاندی خبر داد و گفت: متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای بیان داشت: عملیات کلانتری ۱۰۳ گاندی در حال گشت زنی به یک دستگاه موتورسیکلت دو ترک با پلاک مخدوش که در حال پرسه زنی و زاغ زنی شهروندان می باشد مشکوک و متهمان را زیر نظر گرفتند.

وی با بیان اینکه ماموران جهت بررسی بیشتر به متهمان مراجعه که متهمان با روئیت خودروی پلیس به سرعت به صورت خلاف جهت از محل متواری می شوند افزود: مشخصات متهمان به واحدهای گشتی اعلام و در یک تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار موتورسیکلت متوقف و یکی از متهمان دستگیر و متهم دیگر متواری می شود در بررسی اولیه دو دستگاه تلفن همراه سرقتی از متهم کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه در بررسی به عمل آمده مشخص شد دو دستگاه تلفن همراه کشف شده را متهمان در روز جاری سرقت کرده تصریح کرد: متهم ۲۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی با همدستی متهم متواری شده در شمال تهران و ۱۰ فقره سرقت مشابه معترف شد که مال باختگان شناسایی شدند.

دستگیری عامل آدم‌ربایی در غرب تهران/سارق موتورسیکلت با اسلحه قلابی دستگیر شد

دستگیری سارق ۳ خودروی وانت نیسان در تهران

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه ای وانت نیسان خبر داد و گفت: متهم به سه فقره سرقت مشابه معترف شد.
 
سرهنگ اردشیر نادری در تشریح این خبر گفت: ماموران کلانتری مجیدیه برای پیشگیری از سرقت در حال گشت زنی های انتظامی در محله مجیدیه بودند که رفتار راننده یک دستگاه وانت نیسان نظر آن را جلب و پلاک انتظامی خودرو را استعلام که مشخص شد خودرو سرقتی بوده و سابق ثبت سرقت دارد.

وی افزود: با دریافت این اطلاعات طرح مهار سارق اجرایی تا اینکه خودروی متهم دریک عملیات تعیب و گریز متوقف و راننده خودرو مردی  ۵۰ ساله دستگیر شد.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه متهم به دو فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کرد،   تصریح کرد: متهم که از اتباع کشورهای همسایه می باشد پس از انتقال به کلانتری اظهار داشت قصد داشته خودرو را به شهرهای مرزی انتقال که شناسایی و دستگیر شده است.

سارق موتورسیکلت با اسلحه قلابی دستگیر شد

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق موتورسیکلت با موتورسیکلت سرقتی در محله مرزداران خبر داد و گفت: از متهم یک قبضه سلاح کلت کمری قلابی شف شد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای بیان داشت: عملیات کلانتری ۱۳۹ مرزداران در حال گشت زنی در این محله به یک دستگاه موتورسیکلت ان اس دو ترک که با روئیت ماموران تغییر مسیر دادند مشکوک می شوند.

وی با بیان اینکه ماموران جهت بررسی بیشتر به متهمان مراجعه کردند  افزود: متهمان با روئیت ماموران با سرعت از محل متواری شدند که پس از مدتی  تعقیب و گریز موتورسیکلت متهمان توقف و یکی از متهمان دستگیر شد و نفر دیگر متواری شد که در بررسی اولیه از متهم یک قبضه سلاح کلت کمری تقلبی و یک قبضه سلاح سرد کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی پلاک موتورسیکلت مشخص شد که سابقه سرقت دارد که متهم ۲۵ ساله در تحقیقات پلیسی به جرم انتسابی و سرقت موتورسیکلت روز گذشته با همدستی متهم دیگر اعتراف و در خصوص سلاح تقلبی کشف شده اظهار داشته جهت تهدید و سرقت استفاده می کردند.  

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم  و دستگیری متهم متواری شده ادامه دارد خاطر نشان کرد: با شناسایی مال باخته متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

سرقت دوچرخه چهار میلیارد ریالی در شرق تهران

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه ای دوچرخه و کشف دوچرخه سرقتی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی دوچرخه سرقتی را چهار میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ محمد جلینی اظهار کرد: عملیات کلانتری ۱۵۷ مسعودیه در حال گشت زنی در محله مسعودیه به یکی از سارقان سابقه دار که در حال تردد با یک دستگاه دوچرخه حرفه ای بوده مشکوک می شوند.

وی با بیان اینکه ماموران جهت بررسی بیشتر به متهم مراجعه کرده که متهم با مشاهده ماموران دوچرخه را رها کرده و متواری می شود افزود: ماموران سریعا وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز متهم را دستگیر و  در بررسی اولیه از متهم آلات و ادوات سرقت اعم از چند نمونه کلید و آچار دست ساز کشف شد.  

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری ادامه داد: متهم ۴۷ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت دوچرخه روز گذشته از شمال تهران معترف کرد.

کشف ۷ میلیارد لوازم برقی ساختمانی قاچاق

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف یک میلیون و ۴۴۵ هزار عدد لوازم برقی ساختمانی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهارا بیش از هفت میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ هدایت بهرامی توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، ماموران  پلیس امنیت اقتصادی  تهران موفق شدند یک انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده خیابان لاله زار  را کشف کنند.

وی عنوان داشت: در بازرسی های اولیه مشخص شد انبار مذکور به صورت غیرمجاز با تغییر کاربری افتتاح شده و  فاقد پروانه و شناسه انبار است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران ادامه داد: در ادامه بررسی های پلیسی به دست آمد در این مکان تعداد فراوانی لوازم برق ساختمانی فاقد مجوزهای قانونی دپو شده است.

این مقام انتظامی به بازدید از این مکان با هماهنگی های قضایی اشاره کرد  و افزود: در این عملیات یک میلیون و ۴۴۵ هزار عدد لوازم برقی سختمانی فاقد مجوزهای قانونی و گمرکی کشف شد.

وی گفت: با توجه به اینکه مبارزه با قاچاق کالا از اهم وظایف این پلیس است از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

ارسال نظر