کمک ‌بسیج سازندگی به دولت برای تحقق ساخت 4 میلیون مسکن در کشور

مسئول سازمان‌ بسیج سازندگی از ورود سازمان بسیج سازندگی برای ساخت مسکن و کمک به دولت برای تحقق چهار میلیون مسکن در کشور خبر داد

به گزارش ‌پایگاه خبری عاشورا نیوز از بابل، سردار محمد زهرایی مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور در آئین افتتاحیه اولین قرارگاه جهادی استان مازندران در این شهرستان، با تبریک به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی به عنوان متولی، برای ساماندهی و هدایت گروه‌های جهادی طرحی تحت عنوان قرارگاه عملیات جهادی پهنه‌ای و منطقه‌ای در سراسر کشور تهیه کرده است.

وی افزود: در بحران‌های مختلف در کشور مانند زلزله و سیل نیروهای بسیجی جهادی پیشگام در عرصه‌های خدمت‌رسانی هستند و سازمان بسیج سازندگی به عنوان متولی سازماندهی گروه‌های جهادی برنامه‌ای مدون و مشخص را برای چشم‌انداز فعالیت‌های جهادی در قالب قرارگاه عملیات جهادی منطقه‌ای طرح‌ریزی کرده است.

مسئول سازمان‌ بسیج سازندگی شکل‌دهی قرارگاه‌های جهادی را نخستین مرحله از این سازماندهی عنوان و خاطرنشان کرد: در قرارگاه پهنه‌ای چند شهرستان در یک استان تحت پوشش یک قرارگاه و به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند و در سطح مازندران 3 قرارگاه پهنه‌ای مشخص شده است.

وی با تمجید از ظرفیت استان مازندران در فعالیت‌های گروه‌های جهادی، اظهار کرد: مازندران در زمینه فعالیت گروه‌های جهادی از استان‌های شاخص و پیشرو در کشور است و دیگر استان‌ها باید از این عزم ایجاد شده برای رفع محرومیت و کار جهادی، الگوبرداری کنند.

سردار زهرایی با اشاره به ورود سازمان بسیج سازندگی برای ساخت مسکن و کمک به دولت برای تحقق چهار میلیون مسکن در کشور، گفت: در سطح استان مازندران بسیج سازندگی ساخت 8 هزار واحد‌ مسکن را در مسکن ملی برعهده گرفته است و این امر در کنار ساخت هزار و هفتصد واحد خانه محروم در استان مازندران است.

وی ادامه داد: در تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد امام خمینی(ره) امضا کرده‌ایم ، با عزم و تلاش گروه‌های جهادی 40 هزار مسکن محرومان در سطح کشور ساخته می‌شود که بخش زیادی از اجرای این پروژه‌ها را به قرارگاه‌های جهادی تخصصی واگذار می‌کنیم.

مسئول سازمان‌ بسیج سازندگی با بیان اینکه برای رفع محرومیت روستاها و مناطق آسیب‌پذیر حاشیه شهرها در اولویت قرار دارند، اظهار کرد: پایدار کردن امر تولید و توجه به روستاها به عنوان مراکز تولید در کشور با ساماندهی  و بهینه‌سازی 60 کیلومتر جاده بین مزارع و ساخت 120 کیلومتر جاده روستایی در کنار اجرای پروژه‌های آبخیزداری برای مهار آب‌های سطحی و جلوگیری از خشکسالی و مهار سیلاب توسط بسیج سازندگی است./۱۰۱۰۹۲۷۲/

مهدی صفرزاده افروزی

 

ارسال نظر