معاون اداره کل راهداری کردستان:

راه‌های دسترسی روستاهای کردستان با‌زگشایی شد

راه‌های دسترسی روستاهای کردستان با‌زگشایی شد

معاون اداره‌کل راهداری کردستان با بیان اینکه راه‌های دسترسی روستاهای کردستان با‌زگشایی شد، گفت: مردم از توقف در محور صلوات‌آباد خودداری کنند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس رامبد نوذری در گفت‌: با تلاش فراوان و شبانه‌روزی پرسنل راهداری، تمامی راه‌های روستایی که در پی‌بارش سنگین برف مسدود شده بودند در کمتر از 24 ساعت بازگشایی شد.

وی تصریح کرد: عملیات بازگشایی مسیرهای دسترسی به این روستا بدون کمک‌گرفتن از بخش خصوصی و تنها با ماشین‌آلات راهداری بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها چند روستا بعلت کولاک مجدد مسدود است که عملیات بازگشایی آنها نیز در حال انجام است، گفت:‌ در ساعت 2 بامداد امروز ریزش سنگین کوه در محور صلوات‌آباد اتفاق افتاده بود که با تلاش همکاران راهداری پاکسازی شده است.

وی افزود:‌ با توجه به وضعیت توپوگرافی و مستعد بودن کوه‌های این محور مردم  از توقف در محور صلوات‌آباد تا پایان بارندگی ها خودداری کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه 131 هزار و 319 تردد در 12 فروردین ماه در 52 محور استان ثبت شده است گفت:‌ متوسط تردد ساعتی ۱۰۸ مورد و درصد تغییرات ترددها نسبت به سال گذشته: ۵۴.۲۷- بوده است.

وی میانگین ساعتی تردد وسایل نقلیه سنگین در این محورها را  ۱۰ تردد عنوان کرد و گفت:‌ پرددترین محور استان مسیر بانه ـ سقز با ۸ هزار و ۷۲۹ تردد بوده است.

به گفته وی، از ابتدای طرح نوروزی تا پایان 12 فروردین ماه در مجموع  ۴ میلیون و 83 هزار و ۶۴۵ تردد جاده‌ای در استان ثبت شده است.

گفتنی است؛ طول شبکه راه‌های استان 7 هزار و 834 کیلومتر است که  6 هزار کیلومتر از این میزان راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک‌هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

 

ارسال نظر