گل‌ و لای به سقف خانه‌ها رسید/ پتو، لباس و غذا؛ مهم‌ترین نیاز سیل‌زدگان

یک روز پس از وقوع سیل بی‌سابقه در پل‌دختر، گل‌ و لای فراوان چهره شهر را تغییر داده و در بسیاری از مناطق تا سقف خانه‌ها پر از گل شده و این در حالی است که بسیاری از سیل‌زدگان نسبت به روند امدادرسانی پس از سیل نیز گلایه‌هایی دارند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس، یک روز پس از وقوع سیل بی‌سابقه در استان لرستان شهرستانپلدختر وضعیت بسیار بحرانی داشته و بسیاری از شهروندان پلدختری گرفتار مشکلات عدیده شده‌اند.

به گفته شهروندان شب گذشته برخی از شهروندان محاصره در سیل شب را روی پشت بام منازل سپری کردند.

 

شهروندان از دیر رسیدن نیروهای امدادی به شدت گلایه دارند و می‌گویند در ساعات اولیه سیل فقط نیروهای مردمی به کمک سیل زدگان آمدند.

مسوولان دیر رسیدن بالگردها به پلدختر را به خاطر شرایط سخت و نامساعد جوی و عدم امکان پرواز در روز دوشنبه تا صبح سه‌شنبه اعلام کرده‌اند.

در حال حاضر سطح آب در معابر پایین آمده اما آنچه از سیل به جای مانده گل و لای بسیار زیادی است که بسیاری از واحدهای مسکونی تجاری و اداری را از بین برده و در برخی جاها نابود کننده بوده است.

 

شدت و حجم سیل به اندازه‌ای بوده که زیرساخت‌های شهری پلدختر را از بین برده است.

در حال حاضر برق، گاز و آب مناطق سیل زده قطع بوده و با وجود اعلام قبلی مبنی بر وصل شده ارتباط مخابرات و تلفن همراه در پلدختر اما این مشکل کماکان پابرجاست و تنها در ساعات محدود و برخط مناطق امکان برقراری تماس وجود دارد.

 

سیل حدود 80 درصد از قسمت غربی پلدختر را از بین برده است و ساکنان این مناطق هم اکنون سرپناهی برای اسکان ندارند.

مردم پلدختر در حال حاضر نیازمند پتو، لباس، آب آشامیدنی غذا و دارو هستند.

 

 

ارسال نظر