همدلی نیروهای مردمی مرهمی بر زخم سیلاب/ارتش و سپاه و بسیج پای کار

هرچند زخم سیلاب عمیق است و کاری، ولی آنچه این روزها روی درد مردم این دیار مرهم بوده، حضور نیروهای مردمی است، خرم‌آباد و پلدختر ندارد، از ارتش و سپاه گرفته تا آتش‌نشانی پای‌کار آمده‌اند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری مهر: شهرها و روستاهای سیل‌زده لرستان این روزها به‌رغم اینکه شاهد تلخ‌ترین نوروز خود هستند اما حضور و همدلی نیروهای مردمی، نهادهای امدادی و خدماتی، ارتش و سپاه و… صحنه‌های شیرینی خلق کرده است.

بر اساس گزارش میدانی در شهرستان پلدختر، از صبح امروز امدادرسانی نهادهای مختلف به شهرستان سیل‌زده پلدختر تشدید و حضور تیم‌های امدادی وارد دومین روز خود شده است. بالگردهای هلال‌احمر و هوانیروز به‌طور مستمر در حال انتقال تجهیزات امدادی و مواد غذایی و اقلام موردنیاز مردم هستند، اما همچنان باید در روند کار تسریع و در زمینه توزیع اقلام نظارت و برنامه‌ریزی شود.

هم‌اکنون همچنان مردم با مشکل قطعی آب، تلفن و گاز مواجه هستند، مهم‌تر از آن بحث ارتباط اینترنتی و تلفنی است به‌طوری‌که بیشتر سیل‌زدگان از اقوام خود بی‌خبر هستند و این امر موجب استرس و ناراحتی آن‌ها شده است، برقراری ارتباط اینترنتی و تلفن از مطالبات جدی مردم سیل‌زده پلدختر و نورآباد است.

ارسال مواد غذایی، چادر برای اسکان و وسایل بهداشتی برای سیل‌زدگان نورآباد، کوهدشت، پلدختر و معمولان یکی از ضروریات است.

راه ارتباطی پلدختر طی روزهای گذشته کاملاً بسته بود، اما با تلاش اداره کل راهداری لرستان این راه از طریق پلدختر به منطقه «پاعلم» و آزادراه خرم زال باز شده است و کار امدادرسانی به‌صورت شبانه‌روز از طریق جمعیت هلال‌احمر، سپاه، بسیج و دیگر دستگاه‌های اجرایی تسریع پیدا کرده است.

امروز در اولین ساعات امدادرسانی در مناطق سیل‌زده بلافاصله فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، نیروهای بسیج، گروه مهندسی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و استان معین و هم‌جوار به شهرستان پلدختر آمدند.

بعد از بازدید میدانی روز گذشته سردار پاکپور، امروز نیز سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران به همراه فرمانده نیروی زمینی سپاه وارد منطقه شدند و از مناطق سیل‌زده پلدختر بازدید داشتند.

نیروهای بسیج و سپاه در مناطق مختلف با همکاری ارتش از طریق «نفربرهایی» که در سطح شهر وجود دارد کار امدادرسانی و توزیع اقلام موردنیاز را انجام می‌دهند. بالگردهای هلال‌احمر، اورژانس و هوانیروز نیز در منطقه فعال هستند و کار امدادرسانی را انجام می‌دهند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز امروز از مناطق سیل‌زده پلدختر بازدید کرد و وعده داد اعتبارات موردنیاز برای بازسازی و پرداخت خسارت به آسیب دیدگان تصویب و تأمین شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم عصر امروز وارد خرم‌آباد شد و قول داد ظرف دو تا سه روز آینده مشکل ارتباطات مناطق سیل‌زده را حل کند.

مردم سیل‌زده استان لرستان امروز در این برهه از زمان نیازمند و چشم‌انتظار همراهی و نوع‌دوستی هم‌وطنان عزیز در نقاط مختلف کشور هستند و امیدواریم این برهه به‌خوبی پشت سر گذاشته شود. طی روزهای گذشته از استان‌های مختلف کشور اقلام و تیم‌های امدادی وارد مناطق سیل‌زده لرستان شده است.

نیاز است که مسئولان نیز در راستای بازسازی مناطق سیل‌زده و منازل مسکونی که بر اثر سیل تخریب شده‌اند برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

 

ارسال نظر