تجمع کرونایی برای ثبت‌نام سیم‌کارت/ فاصله‌گذاری اجتماعی به کما رفت

هم‌زمان با عرضه سیمکارت‌های رایگان در دفاتر پیشخوان و حضور گسترده مردم اردبیل در مقابل این دفاتر، فاصله‌گذاری اجتماعی به کما رفت.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس، هم‌زمان با روزهای کرونایی، پیامک دریافت سیم‌کارت رایگان برای سرپرستان خانوارها باعث شد تا از ساعات اولیه صبح امروز صف‌های طولانی در نقاط مختلف استان اردبیل برای ثبت‌نام و دریافت سیم‌کارت شخصی در مقابل دفاتر پیشخوان دولتی، خصوصی و خدمات ارتباطی و حتی برخی موبایل فروشی‌ها تشکیل شود.

این صف‌های طولانی در مقابل مراکز عرضه سیم‌کارت، باعث حذف فاصله‌گذاری اجتماعی شد که می‌تواند باعث شیوع هرچه بیشتر بیماری کرونا در استان شود.

 

 
مشاهدات عینی خبرنگار فارس در اردبیل حاکی از آن است، به دلیل مشکلات سایت عرضه سیم‌کارت از همان لحظات اولیه برخی از شهروندان و افراد متقاضی ساعت‌ها در صف‌های طولانی ایستادند.

همین موضوع دریافت سیم کارت برای دریافت وام یک میلیون تومانی بهانه‌ای برای نشستن پای درددل مردم بود. بیکاری و مشکلات معیشتی حرف مشترک تمام مردمی بود که امروز بدون مراعات فاصله اجتماعی ساعت‌ها در صف خرید سیم‌کارت منتظر بودند.

 

پیرمرد ۶۵ ساله که از ساعت ۹ صبح برای تهیه سیم‌کارت همراه با نوه‌اش در مقابل یکی از پیشخوان‌ها در صف ایستاده‌‌ بود گفت: مردم کدام حرف مسؤولان را باید جدی بگیرند؟ از طرفی برای درخانه ماندن تاکید می‌شود و از طرف دیگر برخی اپراتورها مردم را با پیامک‌های متعدد برای رفتن به بیرون از خانه و خرید سیم‌کارت رایگان تشویق می‌کنند!

خانم میانسالی که خود را سرپرست خانوار معرفی می‌کند، می‌گوید: نباید در چنین شرایطی که احتمال چنین تجمعات می‌رفت، دولت کمک‌های معیشتی را منوط به ارسال پیامک و داشتن سیمکارت اعلام می‌کرد.

در انتهای صف مرد جوانی که ماسک بر صورت زده می‌گوید: اکثر حاضران در این صف‌ها نیازمندان پا به سن گذاشته هستند و کرونا در این شرایط که اکثر حاضران حتی ماسک هم ندارند به شدت جانشان را تهدید می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: در این شرایط دولت برای جلوگیری از این چنین تجمعاتی می‌توانست مانند روال گذشته و بانک اطلاعاتی که در اختیار دارد، وام یک میلیون تومانی را به دست سرپرستان خانوار برساند.

تعداد جمعیت حاضر در مقابل یکی دیگر از دفاتر پیشخوان اردبیل در حدی زیاد است که برای حضور در داخل دفتر پیشخوان و مصاحبه با یکی از کارکنان دقایق زیادی وقت صرف می‌کنیم.

اکثر کارکنان این دفتر پیشخوان برای مصاحبه حاضر نشدند اما یکی از آن‌ها بالاخره پس از اصرار حاضر شد دقایقی با ما هم‌کلام شود.

وی بیان کرد: این حجم از تجمع مردم باعث کلافگی ما شده و علاوه بر آن زمینه و احتمال شیوع کرونا را بین کارکنان و مردم افزایش داده است.

 

عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شیوع بیماری کرونا را افزایش می‌دهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اردبیل اظهار کرد: کرونا به نسبت ۳ هفته گذشته در استان اردبیل ۲۰ الی ۲۵ درصد فروکش کرده اما در ۷۲ ساعت اخیر روند پذیرش بیماران تا حدودی افزایشی بوده است.

وی افزود: این شلوغی شرایط خطرناکی را برای مردم به وجود می‌آورد و هشدار می‌دهیم مردم فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

رضایی بنا تصریح کرد: صف‌های طولانی و حضور افراد مسن و بازنشسته در کنار هم زمینه را برای شیوع بیماری کرونا به خصوص سالمندان فراهم کرده است.

حوالی ظهر امروز وزیر ارتباطات درحالی اعلام کرد که اپراتورها روند عرضه مستقیم سیم‌کارت را متوقف کنند و سیم‌کارت‌های متقاضیان را به‌صورت پست ارسال کنند، اما ساعت‌ها پس از اعلام نظر وزیر ارتباطات مردم در مقابل دفاتر پیشخوان اردبیل برای دریافت سیمکارت‌های رایگان در صف‌های طولانی منتظر بودند.

 

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دفاتر پیشخوان

در این خصوص رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: برای رفاه حال هم استانی‌های عزیز و جلوگیری از هرگونه تهدید سلامتی آنان به‌جهت شیوع بیماری کرونا، به کلیه دفاتر پیشخوان دولت ابلاغ گردید، در تمام مراحل ثبت نام تسهیلات اعم از فروش سیم کارت و سایر اقدامات برابر برنامه‌های ابلاغی کشوری و وزارتی عمل نمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این روزهای کرونایی علاوه بر تضمین سلامت خود و جامعه، کنترل کرونا را نیز در برخواهد داشت.

 

 

ارسال نظر