حضرت رقیه (س) مأمور انقلاب عاشورا بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وجود مقدس امام حسین (ع)، دختر سه ساله شان را در خروج از مکه و رفتن به کربلا با خود همراه کردند چرا که با همان سن کم او مامور انقلاب عاشورا بود.

به گزارش عاشورا، آیت الله علم الهدی در شام شهادت حضرت رقیه (س) در مشهد، گفت: با بیان شهادت نازدانه امام حسین علیه السلام ما یک معرفت شناسی کامل نسبت به سیدالشهدا (ع) پیدا می کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ما دو مسئله داریم که در مظالم قیام سید الشهدا مطرح می شود، ادامه داد: اگر بنا بود خداوند هر کسی که او را یاری می کند، یاری دهد پس باید در قیام سیدالشهدا (ع)، خدا آنان را پیروز می کرد و خاندان اهل بیت (ع) به اسارت نمی رفتند.

وی با بیان اینکه ائمه ولایت مطلقه الهی هستند، افزود: در جریان قیام کربلا دو معصوم وجود داشتند، هم در روز عاشورا و هم در اسارت، با اینکه می توانستند از ولایت مطلقه الهی خود برای نجات کودکان و زنان خود استفاده کنند این کار را نکردند زیرا اگر چنین می شد، هر کسی که مخالف با اهل بیت بود، تصور می کرد امام اسطوره است و اگر او را مورد آزار قرار دهد، دچار یک بلای غیبی می شود ولی وجود مقدس سید الشهدا (ع) با قیام عاشورا این شبهه را از بین بردند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: یاری خدا به سیدالشهدا (ع) در قیامشان اینگونه بود که خداوند امام حسین (ع) را باعث یک بیداری همگانی در تمام جهان کرد که باید این امر به صورت یک انقلاب نهادینه می شد تا همه دوران ها با الگوپذیری از قیام عاشورا مقابل ظلم بایستند و پیروز شوند.

وی با بیان اینکه ولایت مطلقه الهی ائمه تنها برای خودشان نیست، بلکه برای گسترش دین خداست، اظهار کرد: اگر قرار بود اهل بیت (ع) از ولایت مطلقه الهی در تمام زندگی برای خودشان استفاده کنند یک امتیاز ناعادلانه ای می‌شد. ائمه اطهار (ع)، تسلیم قضای الهی هستند که وجود این نازدانه ۳ ساله شاهد همین مطلب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: شما عزیزان از حضرت رقیه (س) فقط قصه خرابی شام را شنیدید در صورتی که وجودش در قیام کربلا یک معجزه بود. مادر حضرت رقیه (س) در یک سالگی فرزندش از دنیا رفت و وجود مقدس حضرت رقیه (س) به شدت به سیدالشهدا (ع) وابسته شد که اسمش را گذاشتند فاطمه صغیره و به خاطر مورد توجه بودن ایشان برای یک بانویی که نامش رقیه بود، به او لقب رقیه دادند.

وی ادامه داد: وجود مقدس امام حسین (ع) دختر سه ساله شان را همراه کردند چرا که با همان سن کم او مامور انقلاب عاشورا بود. شما عزیزان باید در تلاش باشید که همراه با عشق و احساسی که دارید معرفت خودتان را نسبت به اهل بیت (ع) بالا ببرید. در جایی که مصیبت کربلا مطرح می شود، وقتی این دختر وارد گودی قتلگاه می شود، بدن خورد شده و بی سر پدر را بر دست عمه جان زینب دید و از حال نرفت بلکه با گریه گفت بابا چه کسی رگ های گردن تو را بریده است. هرکسی که آنجا بود و صوت این بچه را شنید، شروع به گریه کردن کرد و وقتی حضرت زینب (س) دیدند که بادیه نشینان می خواهند او را به زور بلند کنند خودشان را بر روی حضرت رقیه انداختند و تازیانه خوردند.

 

 

 

ارسال نظر