طرح ترویج «صحیفه سجادیه» در گلستان اجرا می شود

گرگان- مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: طرح ترویج صحیفه سجادیه توسط روحانیون، مراکز، نهادها، سازمان ها، مراکز انتظامی و مراکز آموزشی گلستان اجرا خواهد شد.

به گزارش  عاشورا به نقل ازخبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد شامگاه دوشنبه در نشست با اعضای بنیاد صحیفه سجادیه استان گلستان اظهارکرد: صحیفه سجادیه یکی از کتب عمیق، دقیق، معنوی و سازنده برای بشریت بوده که برای عمق بخشی معنویت مردم بیان شده است.

ولی نژاد با اشاره به اینکه متأسفانه محتوای دعای این صحیفه کمتر در جامعه مورد توجه قرار گرفته است، افزود: صحیفه سجادیه از کتاب‌های کم فروغ جامعه است که همه ملزم به تبلیغ و ترویج این کتاب و عرفانی هستند.

وی در خصوص برنامه اجرایی طرح ترویج صحیفه سجادیه، ادامه داد: طرح ترویج صحیفه سجادیه توسط روحانیون استان، مراکز، نهادها، سازمان‌ها، مراکز انتظامی و مراکز آموزشی به اجرا در خواهد آمد.

ولی نژاد با بیان اینکه این ارتقابخشی در همه اماکن مذهبی و یک روز در هفته پیش بینی شده است، افزود: در هر هفته فراز کوتاهی از صحیفه سجادیه همراه با شرح و تفسیر آن قرائت خواهد شد.

وی گفت: باید سجادیه خوانی را تبلیغ، ترویج و عملیاتی کنیم تا همه جامعه از این چشمه زلال بهره مند و برخوردار شوند.

ولی نژاد با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب جهت قرائت فراز هفتم صحیفه سجادیه، گفت: صحیفه سجادیه کتاب هدایت، سازنده، هدایت بخش، سرشار از مناجات با خداوند و سرشار از عمق بخشی معنوی در قلوب بشر است.

در ادامه معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان هم اظهارکرد: در جنگ اراده‌ها و باورها، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیوست معنویت و احیاگری، تمسک به دعا و مناجات در زندگی فردی و اجتماعی به ویژه بهره مندی از کلام گران سنگ امام سجاد (ع) است.

حجت الاسلام رضا دیلمی با اشاره به اینکه نقش دعا در سبک زندگی اسلامی انسان‌ها بسیار کمرنگ شده است، افزود: صحیفه سجادیه دعای ماثوره ای است که از کلام امام معصوم (ص) به ما رسیده است.

دیلمی بیان کرد: صحیفه سجادیه بهترین کتاب دعا، مناجات و دینی است که ریشه در کلام معصوم دارد و ترویج این ادعیه و گفتمان سازی آن با محوریت روحانی و مساجد می‌تواند گام مؤثری در راهبری جامعه داشته باشد.

 

 

 

ارسال نظر