در مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بافق مطرح شد:

بهترین تعبیر روانشناسانه از جایگاه همسران در کلام امام رضا علیه السلام

بهترین تعبیر روانشناسانه از جایگاه همسران در کلام امام رضا علیه السلام

امام رضا(علیه السلام) می فرمایند: «زن سایه مرد است و مرد سقف آبروی زن»؛ در هیچ کتاب روانشناسی اینگونه توصیفی برای زن و مرد مطرح نشده است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بافق، در تبیین راه های کمال انسان، گفت: خداوند از همان روز اول که انسان را خلق کرد بنیان خانواده را بنا نهاد و برای مصون نگه داشتن این نهاد بزرگ از آفت ها، نقش هایی را برای زن و مرد تعریف کرد.

وی افزود: از نقش های همسران در تحکیم بنیان خانواده موحد بودن، پاک بودن و تابع اهل بیت(علیهم السلام) بودن است و در همین راستا می توان به صفاتی از جمله پاکدامنی، صبوری، زیبایی، خوش رفتاری برای زنان به عنوان نقش اصلی در خانواده اشاره کرد.

این استاد حوزه اظهار کرد: مقدمات نسل بهشتی و خوب این است که دخترانی با ویژگی های مطرح شده را به عنوان مادر خانواده انتخاب کنند، چرا که مادر نمونه از نظر دین مادری است که حق و حقیقت را به فرزندش می شناساند تا دیگر به سراغ جبهه باطل نرود و درنتیجه در دنیا و آخرت بهشتی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی  اضافه کرد: امام رضا(علیه السلام) می فرمایند: «زن سایه مرد است و مرد سقف آبروی زن»؛ در هیچ کتاب روانشناسی اینگونه توصیفی برای زن و مرد مطرح نشده است. به این معنا که مرد باغیرت زن باغیرت تربیت می کند، هر چه مرد بیشتر آبرومند باشد زن بیشتر آبرو نگه می دارد.


 

ارسال نظر