وحدت شیعه و سنی نباید محدود به یک هفته باشد

مولوی شهیکی هفته وحدت را از ابتکارات امام راحل با هدف نزدیک شدن شیعه و سنی و تأکید بر مشترکات و پرهیز از مسائل تفرقه افکن در امت اسلامی دانست و گفت: وحدت در صورتی عملی می شود که محدود به هفته وحدت نباشد بلکه در طول سال باشد.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از شبستان مولوی عبیدالله شهیکی به مناسبت خجسته زاد روز نبی مکرم اسلام در گفتگو با خبرنگار از کرمان؛ هفته وحدت را از ابتکارات امام راحل با هدف نزدیک شدن شیعه و سنی و تأکید بر مشترکات و پرهیز از مسائل تفرقه افکن در امت اسلامی دانست و گفت: وحدت در صورتی عملی می شود که محدود به هفته وحدت نباشد بلکه در طول سال باشد.

 

 

امام جمعه اهل سنت نگین کویر فهرج با تصریح به اینکه وحدت زبانی تأثیری ندارد بلکه باید عملی باشد؛ خاطرنشان کرد: اختلافات گذشتگان برای ما آب و نان نمی شود و در مورد آنان از ما سئوال نخواهد شد بلکه از ما درباره عملکرد خودمان سئوال می کنند.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهانت به ساحت رسول اکرم تصریح کرد: این اهانت که تازگی هم ندارد با هدف میزان سنجش قدرت مسلمین است که آیا هنوز هم قوی هستند و یا سست و ضعیف شدند و در حقیقت ترفندهایی برای ضعیف کردن اسلام و مسلمین است.

 

 

مولوی شهیکی با بیان اینکه آنان عملکرد{عده ای از مسلمانان} را که می بینند فکر می کنند اسلام ضعیف شده و برای همین نسبت به مقدسات اسلامی جسور می شوند گرچه که با این اقدامات در حقیقت با سرنوشت خود بازی می کنند.

 

 

وی به اهداف طراحی شده از عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هم اشاره و تصریح کرد: کشورهای عربی باید دست از این خیانت بردارند و در این روابط تجدید نظر کنند زیرا این ظلم علیه مسلمین است و ممکن است روزی ملت ها در برابر این خیانت قیام کنند لذا اگر از این روابط صرف نظر نکنند سرنوشت بدی برای آنان رقم می خورد.

 

 

امام جمعه اهل سنت نگین کویر ادامه داد: دشمنان اسلام اول با عادی سازی روابط کشورهای عربی و بعد با اهانت به پیامبر جلو آمدند و اگر مسلمین واکنش نشان ندهند هدف بعدی دشمنان مسجدالحرام است تا آن را مانند مسجدالاقصی بگیرند.

 

 

وی تأکید کرد: مسلمین بدانند که « وَلَن تَرْضَىٰ عَنکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ...(۱۲۰ بقره)‌» لذا باید اعتراض خود را نشان دهند اما نقش دولتمردان تأثیرات بیشتری دارد و برای همین باید قدرت و جرأت بیشتری نشان دهند و بی عرضه نباشند.

 

 

 

ارسال نظر