اسکان اضطراری 4 هزار زائر در خرمشهر

مسوول مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی از اسکان چهار هزار زائری که به دلیل بسته شدن مرز عراق، در پایانه مرزی شلمچه بلاتکلیف بودند، خبر داد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: مکی یازع مسوول مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی،  در خرمشهر، اظهار کرد: پس از اسقرار وضعیت فوق العاده در کشور عراق و انسداد مرزهای مشترک این کشور با ایران، بسیاری از زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات را داشتند، در پشت دروازه‌های مرز شلمچه باقی ماندند.

وی افزود: بر همین اساس و به دنبال برگزاری نشست‌های شورای تأمین و ستاد اربعین منطقه آزاد اروند، مقرر شد تا این زائران تا زمان تعیین تکلیف مرزهای غربی کشور، در مواکب و حسینیه‌های منتهی به پایانه مرزی شلمچه مستقر شوند.

رئیس ساد عتلات عالیات شهرستان آبادان، تصریح کرد: در همین راستا، با هماهنگی سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری خرمشهر، بالغ بر ۳ هزار زائر ایرانی که به این پایانه مرزی مراجعه کرده بودند، در ۱۰ حسینیه خرمشهر و یک هزار نفر در مواکب مستقر در شلمچه اسکان یافتند.

یازع با تأکید بر عدم حرکت زائران به سوی مرزها تا تعیین تکلیف از سوی کشور عراق، یادآور شد: در حال حاضر در تدارک تغذیه و پذیرایی از زائران توسط مواکب و حسینیه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر