مردم نباید هزینه بی‌عرضگی مسؤولان را بدهند/ FATF سازمان‌دهی جدید اداره جهان به رهبری آمریکا است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: fatf اساساً سازمان‌دهی جدید اداره جهانی به رهبری آمریکا، انگلیس و فرانسه است که از دهه ۹۰ کلید خورده و در حقیقت برای نظم جهانی امروز یک مظهر حکمرانی جدید است.

به گزارش  عاشورا به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در جمع جوانان انقلابی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تمدن‌سازی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: کسانی که می‌گویند مردم از انقلاب خسته‌اند، ببینند مردم اصفهان با همان روحیه‌ای که در سال 60 370 شهید را تشییع کردند در سال 97 نیز شهدای حادثه تروریستی را بر دستان خود تشییع می‌کنند، بنابراین مردم همان روحیه و همان وفاداری را نسبت به رهبر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و شهدا دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از ویژگی‌های مهم بیانیه گام دوم این است که به زیبایی تمام از ابعاد مختلف محتوایی، قلم، حکمت و...یک حرفی را به ما می‌زند که نسبت به عملکرد انقلاب و نظام اسلامی حرف دارد.

وی افزود: این بیانیه بسیار دقیق کارنامه اسلامی را تبیین کرده است و از لحاظ تحلیلی، یک تحلیل جامع از انقلاب اسلامی را به ما ارائه می‌دهد و هر جا که بخواهیم از واقعیت، موفقیت‌ها، نگرش‌ها و تفکرها حرف بزنیم و بعد آینده را ببینیم این سند تمام آن‌ها مطرح کرده است.

قالیباف ادامه داد: بنابراین لازم است دلسوزان انقلاب به ویژه جوانان که مخاطب اصلی آن هستند برای روبه جلو حرکت کردن یک بیانیه توصیفی و اقدامی داشته باشند یعنی بگوییم چگونه می‌خواهیم آن را محقق کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: نظام اسلامی در حوزه آرمانی خود یعنی استقلال، آزادی، مردم‌سالاری، اسلام و ...کارنامه‌ای درخشان دارد به‌طوری‌که ده‌ها مورد می‌توان در این زمینه مثال زد.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه مسائل زیرساختی کشور در عین اینکه با چالش‌هایی روبرو هستیم اما در شرایط محیطی و دشمنی‌هایی که علیه انقلاب اسلامی وجود دارد و در زمانی که دین زدایی اساس پایه‌گذاری بود، این انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد و این باعث می‌شود در حوزه‌های مختلف علمی و فکری دشمنی‌های بزرگی علیه نظام ایجاد شود.

قالیباف ابراز داشت: امروز بین واقعیت‌ها و بایدها شکاف جدی وجود دارد که نمونه‌های آن زندگی را در جاهایی سخت و تلخ کرده است، مردم ما طبق فرموده امام راحل بصیرتر و باوفاتر از مردم صدر اسلام هستند اما آن‌هایی که باید شکاف‌ها را پر کنند کار خود انجام نمی‌دهند، نباید مشکلات را به حساب مردم و رهبری بگذارند.

*لزوم نگارش بیانیه اقدام برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مشکلات امروز جامعه دو ریشه دارد، نخست آن‌که باورها و نگرش‌های افراد تصمیم گیرنده مربوط است که در اسلام سیاسی امام خمینی و نگرشی که با آن دفاع مقدس پیش رفت شک دارند همان‌طور که بنی‌صدر در جنگ می‌گفت، نمی‌توان با عراق جنگید ولی اندیشه اسلامی غیر این می‌گوید که امثال شهید خرازی‌ها با این فرهنگ جنگیدند، البته هنگامی که گفته می‌شود مسؤولان امروز، فقط افرادی که امروز دارای مسؤولیت هستند مد نظر نیست چرا که بر خی برخی از این مشکلات ریشه‌دار و دارای روندی در طول این سال‌ها است که امروز شتاب آن‌ها بیشتر شده است.

وی ریشه دوم مشکلات را ناشی از ضعف در مدیریت و بی‌عرضگی برخی مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: باور اسلامی و انقلابی در حوزه‌هایی همچون اقتصادی و تربیت فرزند هم وجود دارد، برخی می‌گویند جهان کدخدایی دارد که باید با آن کنار آمد و نمی‌گویند که همه ما مخلوق خدا هستیم همان‌طوری که فرمایش امام راحل(ره) که راه قدس از کربلا می‌گذرد را مسخره می‌کردند اما امروز این موضوع را به‌وضوح در سراسر جهان مشاهده می‌کنیم که راه قدس از کربلا می‌گذرد.

قالیباف با اشاره به اقتصاد ربوی بیان داشت: ربا جنگ با خدا است که اگر مدیریت هم قوی باشد فایده‌ای ندارد همان‌طور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، نظام انقلابی دو ویژگی دارد، جوشش انقلابی بر اساس باورها و نظم سیاسی و اجتماعی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مدیریت به معنای علم، هنر و توانمندی است و اگر این مدیریت با شور انقلابی گره نخورد به سمت تمدن حرکت نخواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره لزوم بیانیه اقدام گفت: در بیانیه اقدام که ابتدا مطرح شد، با تحلیل گذشته انقلاب کارهایی را می‌توان سر دست گرفت و افتخار کرد که ۳ ویژگی باورهای منطبق بر سنت‌های الهی، مردم و جوانان را دارد، هر جا چالشی وجود دارد بر اثر بی‌توجهی به این ۳ ویژگی است.

* 30درصد مشکلات ناشی از تحریم است و 70 درصد آن مربوط به مشکلات درونی است

قالیباف در ادامه بیان داشت: امروز برخی مشکل آب را به برجام و مشکل توزیع گوشت یخی با منت را به fatf گره می‌زنند درحالی‌که fatf اساساً سازمان‌دهی جدید اداره جهانی به رهبری آمریکا، انگلیس و فرانسه است که از دهه ۹۰ کلید خورده و در حقیقت برای نظم جهانی امروز یک مظهر حکمرانی جدیدی است که سرمایه‌داری، خارج از سیستم سازمان ملل طراحی کرده و هرکس مخالف کند، از سیستم اقتصاد جهانی خارج می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحریم‌ها و گره زدن تمامی مشکلات به مسأله تحریم اضافه کرد: تحریم در مشکلات امروز اثر دارد ولی بر اساس کار مطالعاتی انجام شده30درصد مشکلات ناشی از تحریم است و 70 درصد آن مربوط به مشکلات درونی است و مردم نشان دادند این دین، کشور و نظام اسلامی هزینه می‌دهند ولی نباید توقع داشت که مردم هزینه بی‌عرضگی ما مسوولان را هم بدهند و همه را به حساب آمریکا بگذارند.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون مسؤولیت افراد در تحقق تمدن اسلامی گفت: در همه ابعاد موضوعات تمدنی و موضوع‌های جزئی همه وظیفه‌ دارند، تمدن اسلامی یک شبه محقق نمی‌شود و طبیعتاً هم فردی مسؤول هستیم و هم جمعی و سیستمی و هنگامی که حرف از تمدن سازی می‌زنیم که قطعاً تأثیرگذار در همه جوامع حتی جوامع غیرمسلمان هم است، هرکسی نسبت به جایگاه خود تعریفی از تمدن و وظیفه‌ای دارد.

قالیباف در پاسخ به سؤال دیگری در رابطه با نسبت مدیریت جهادی و تکنوکراسی بیان داشت: هیچ رابطه‌ای بین مدیریت جهادی و تکنوکراسی به معنای ابراز محوری وجود ندارد ولی عدم استفاده از ابزار مخالف بیان رهبری در بیانیه اخیر ایشان است.

*در زندگی خود هیچ‌گاه کار ثروت‌اندوزی حلال هم انجام نداده‌ام

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شایعاتی در خصوص زندگی شخصی خود عنوان داشت: من بچه جبهه و جنگ و یک رعیت زاده هستم و اطمینان داشته باشید که محمدباقر قالیباف در زندگی خود هیچ‌گاه کار ثروت‌اندوزی حلال هم انجام نداده است و بارها اعلام کرده‌ام هرکس سندی دارد می‌تواند رو کند چرا که مسؤولان نباید حتی از راه حلال هم ثروت‌اندوزی کرده و وزیر وکیل شوند که در این صورت متوجه مشکلات مردم نخواهند شد.

وی در پایان با اشاره به شایعات املاک نجومی و فسادهای شهرداری و همچنین اختلاس و فرار خود از کشور یاد آورشد: پس از یادآور شهید همدانی در همدان رسانه‌های خارجی و به دنبال آن برخی رسانه‌های داخلی خبر اختلاس و فرار من به خارج از کشور را به دروغ منتشر کردند، من با حضور در جمع‌های عمومی مانند نماز جمعه به مردم گفتم که در کشور حضور دارم و نباید به چنین شایعاتی توجه کرد، همچنین در خصوص بحث املاک نجومی که بیشتر یک کار سیاسی در مقابل حقوق‌های نجومی بود.

قالیباف تصریح کرد: به قوه قضایی رسماً اعلام کردم که این مساله را بدون هیچ مماشاتی پیگیری کند که البته تمام پرونده‌های املاک نجومی تبرئه شده و مطرح کنندگان این موضوع در دادگاه محکوم شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: البته نمی‌توان مدعی بود که در سازمانی هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر کسی چنین ادعایی کند، ادعای نابه‌جا و نادرستی است اما مجموعه و مدیریتی را می‌توان خوب دانست که در طول آن مدیریت مشکلات و نواقص کاهش پیدا کند و بر اساس گزارش نهادهای نظارتی مشکلات شهرداری تهران در طول مدیریت ما کاهش‌یافته بود.

 

ارسال نظر