خرمالو گران شد/ دولت از مبدأ تا مقصد بر قیمت‌ها نظارت کند

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان با بیان اینکه خرمالو در مسیر گران شدن گوی سبقت را از گوجه‌فرنگی ربود، گفت: دولت از مبدأ تا مقصد بر قیمت‌ها نظارت کند.

به گزارش عاشورا: علی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در تشریح وضع بازار میوه و تره‌بار با بیان اینکه بازار در رکود و کسادی کامل غرق است، اظهار کرد:  قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و از طرفی هم برخی قیمت‌ها کاذب است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان ادامه داد: خرمالو در مسیر گران شدن گوی سبقت را از گوجه‌فرنگی ربوده است و با قیمت حدود 6 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

اصغری افزود: گوجه‌فرنگی با قیمت چهار هزار تا چهار هزار و 500 تومان در میدان عرضه می‌شود و در بازار با قیمت پنج هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی تأکید کرد: خیار هم به قیمت 6 هزار تومان به فروش می‌رسد و سیب‌زمینی با قیمت دو هزار تا دو هزار و 500 تومان در بازار عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان با اشاره به اینکه بهترین پرتقال با قیمت دو هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد، تصریح کرد: بهترین نارنگی هم با قیمت پنج هزار تومان فروخته می‌‌شود.

اصغری اضافه کرد: سیب از سر درخت به قیمت سه هزار و 700 تومان فروخته می‌شود و تا به سردخانه برسد، برای فرد هزینه دارد و به پنج هزار تومان می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه هزینه‌های جانبی مانند نگهداری میوه در سردخانه، حمل و نقل و ... بسیار بالا رفته است، تصریح کرد: این هزینه‌ها روی قیمت تمام‌شده میوه تا به بازار برای عرضه برسد، بسیار تأثیرگذار است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان با اشاره به اینکه دولت باید جلوی صادرات را بگیرد، اضافه کرد: برخی قیمت‌ها کاذب است و نظارت‌ها باید از مبدأ تا مقصد باشد تا از سوءاستفاده‌ها در این مسیر جلوگیری شود.

اصغری با بیان اینکه بارها گفته‌ایم بازارچه‌هایی که در شهر برپا می‌شود، باید زیرنظر میدان میوه و تره‌بار باشد، تصریح کرد: رایزنی‌هایی هم در این راستا انجام داده‌ایم؛ اما قوانین به‌خوبی اجرا نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم خودشان بهترین کارشناس هستند، اضافه کرد: مردم در زمان خرید وقتی احساس کردند که قیمت بالا است، از فروشنده فاکتور بخواهند و اگر نداشت با تلفن 124 تماس بگیرند و برای برخورد تخلفات را اطلاع دهند تا فرد دیگر به خود جرأت تخلف ندهد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان خاطرنشان کرد: صدا و سیما و رسانه‌های دیگر در این رابطه اطلاع‌رسانی کنند و مردم را نسبت به این قضیه مطلع سازند که خود مردم می‌توانند در نقش یک کارشناس با گران‌فروشان برخورد کنند.

ارسال نظر