مدیر مالی بانک تجارت: ورود ایران به لیست سیاه FATF تاثیری روی روابط بانکی نخواهد داشت

مدیر مالی بانک تجارت گفت: بانک‌ها با ورود ایران به لیست سیاه FATF چالش اساسی ندارند چراکه اساسا ارتباطات بانکی از قبل قطع شده است.

به گزارش عاشورا به نقل از  خبرگزاری فارس، محمود صفرزاده مدیر مالی بانک تجارت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورود ایران به لیست سیاه FATF تاثیری روی روابط بانکی و سودآوری بانک‌های تجاری از جمله بانک تجارت نخواهد داشت.

وی افزود: همه تبادلات کشور در زمینه دور زدن تحریم‌ها به همان صورت سابق در حال انجام است و ورود ایران به لیست سیاه تاثیری روی آن نخواهد داشت.

مدیرمالی بانک تجارت اضافه کرد: بقیه بانک‌ها نیز با ورود ایران به لیست سیاه FATF چالش اساسی ندارند چراکه اساسا ارتباطات بانکی از قبل قطع شده است.

وی گفت: درباه سود و زیان بانک نیز صرفا روی درآمدهای ریالی حساب کردیم و درآمدهای ارزی را کلا در نظر نگرفته‌ایم.

به گزارش فارس،‌ کارگروه اقدام مالی مشترک علیرغم اجرای تعداد زیادی از توصیه های آن از سوی ایران در نشست اخیر ایران را وارد لیست سیاه کرد اما اجرای اقدامات مقابله‌ای را بر خلاف شرایط معمول به شرایط هر کشور منوط کرد و اختیار اجرای آن را به کشورهای طرف تجاری با ایران داد.

بر این اساس، تبلیغات مستمری از سوی رسانه‌های نزدیک به دولت درباره تاثیر ورود ایران به لیست سیاه فتف بر روابط بانکی انجام می‌شود.

 

ارسال نظر