افتتاح 10 پروژه در فرودگاه مهرآباد با حضور لاریجانی

10 پروژه فرودگاهی در مهرآباد صبح امروز با حضور رئیس مجلس، افتتاح شد.

به گزارش عاشورا، صبح امروز بیش از 10 پروژه ارتقای خدمات فرودگاهی و استانداردسازی با اعتباری بالغ بر 2 هزارو 700 میلیارد ریال با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس ، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ، رحمت‌اله  مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و جمعی از نمایندگان مجلس افتتاح شد.

افتتاح باند بتنی 29 راست فرودگاه مهرآباد یکی از این 10 پروژه افتتاح شده است که در خصوص مشخصات فنی آن می‌توان به نوسازی باند به طول 4 کیلومتر و عرض 45 متر مشتمل بر15 TAXI WeY با رویه بتنی، استریپ سازی و اجرای زهکش در دو طرف باند اشاره کرد. هدف از اجرای این پروژه ارتقای سطح ایمنی نشست و برخاست هواپیما و پشتیبانی باند 29 چپ در مواقع ضروری است.

نوسازی ماشین‌آلات ایمنی یکی دیگر از این پروژه‌ها بود که با هدف افزایش امکانات و تجهیزات در  راستای ارتقای ایمنی افتتاح شد که با خرید سه دستگاه ماشین آتش نشانی با مجهزترین امکانات روز دنیا محقق شد.

تجمیع غرفه‌های تجاری در کلیه ترمینال‌ها، ایجاد مسیرهای دسترسی به ترمینال های 6 و 4، احداث پست برق 11 و29‌، افتتاح مرکز تجاری در ترمینال 2، سامانه کمک ناوبری بصری (روشنایی باند)، نوسازی موتور ژنراتورهای اضطراری نیروهای مرکزی، راه‌اندازی سامانه سلف‌چک در ترمینال‌های یک و دو از جمله طرح‌ های افتتاح شده هستند.

ارسال نظر