تاکید تولیت آستان قدس بر رفع مشکل مسکن محرومان

تولیت آستان قدس رضوی در دیدارهای جداگانه نمایندگان ولی فقیه در بنیاد شهید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر لزوم توجه و رسیدگی به خانواده‌ معظم شهدای مدافع حرم به‌ویژه شهدای فاطمیون و رفع مشکل مسکن محرومان تأکید کرد.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس : حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر جایگاه و اهمیت مسکن‌سازی و رفع مشکلات مسکن نیازمندان تأکید و اظهار کرد: ساخت مسکن برای طبقات محروم، کم‌درآمد و نیازمندان جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است و آستان قدس رضوی به میزان توان و امکانات آمادگی همکاری با بنیاد مسکن برای رفع مشکل مسکن محرومان را دارد. 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: آستان قدس رضوی 20 هزار مترمربع از اراضی موقوفه را برای ساخت مسکن ویژه نیازمندان در حاشیه شهر مشهد اهدا کرده است تا شهرداری زیرساخت‌های احداث این واحدهای مسکونی را تامین و سپس کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدام به ساخت مسکن کند.

وی تأمین مسکن مناسب برای اقشار محروم و کم‌درآمد را موجب حل بخش عمده‌ای از دغدغه‌‎های این خانواده‌ها دانست و عنوان کرد: مسؤولان باید نسبت به رفع مشکل مسکن محرومان جامعه دغدغه جدی داشته باشند و در این میان از توجه به خانواده‌های شریف، بی‌ادعا، صبور و نجیب شهدای مدافع حرم به‌ویژه شهدای فاطمیون نیز غفلت نکنند.

مروی با بیان اینکه خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و ما نتوانسته‌ایم آن‌گونه که شایسته است به آن‌ها ادای دین کنیم، تصریح کرد: در میان خانواده معظم شهدا، خانواده نجیب شهدای فاطمیون به دلیل مهاجرت با مشکلاتی روبه‌رو هستند و با نجابت و صبوری در برابر تمام دشواری‌ها ایستاده‌اند، این مسئولیت برعهده مسئولان است که از توجه به این خانواده‌های گرامی غفلت نکنند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهدای مهاجر لشکر فاطمیون به فرمان رهبر معظم انقلاب برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) جهاد کردند و در این مسیر شهید شدند، عنوان کرد: بنیاد مسکن در ساخت و تأمین مسکن مردم، بخشی از آن را برای خانواده های معظم شهدای فاطمیون در نظر بگیرد.

وی گفت: مسئولان در بخش‌های مختلف باید رفع مشکلات خانواده شهدا و حل مسائل آن‌ها را در اولویت قرار دهند. 

مروی یادآور شد: خانواده‌های شهدا در خط مقدّم صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع از قرآن و اسلام هستند و ما بسیار به این خانواده‌های شریف مدیون هستیم، اگر شهدا به ندای حق رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و در راه دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) به مقام عظمای شهادت نایل آمدند، نتیجه تربیت صحیح والدین آن‌ها بوده است که نیازمند تکریم و احترام هستند.

 

ارسال نظر