سخنرانی دانشجویان بسیجی در جمع کارگران نیشکر هفت‌تپه

تجمع امروز کارگران معترض شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با حضور دانشجویان بسیجی همراه بود.

به گزارش عاشورا، در حالی که حدود 25 روز از اعتراض کارگران شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه می‌گذرد، یکی از دلخوری‌های اصلی کارگران عدم حضور مسؤولان در بین آن‌ها است که باعث شده این تصور پیش بیاید که مسؤولان آن‌طور که باید صدای آن‌ها را نمی‌شنوند. 

حضور دانشجویان بین کارگران

بر همین اساس، از صبح امروز جمعی از دانشجویان بسیجی از تهران و دیگر شهرها در بین کارگران معترض شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در مقابل فرمانداری شوش حضور پیدا کرده و ضمن شنیدن خواسته‌ها و درد دل آن‌ها، مطالبات بر حق این کارگران را فریاد زدند.

حضور آقای نماینده و صدای اعتراض کارگران

همچنین سیدراضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، پس از 25 روز بین کارگران معترض حاضر شد که البته با عکس‌العمل شدید این کارگران مواجه شد. یکی از کارگران با سابقه شرکت نیشکر هفت تپه، خطاب به نوری گفت: شما به اینجا آمده‌ای که برای ما درباره چه چیزی صحبت کنی؟ 25 روز میان ما حاضر نشدی، اگر جای تو بودم دیگر نمی‌آمدم. ما از رأیی که به شما دادیم راضی نیستیم.

بسیجی پیگیر مطالبات مردم است

اما پویا سلیمانی، مسؤول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف درباره حضورش در میان کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، اظهار کرد: علت حضور ما در بین این کارگران این بود که این پیام را به این عزیزان برسانیم که انقلاب اسلامی در بُعد آرمانی خود نمانده و هستند جوانانی که در حد توان‌شان پیگیر مطالبات این کارگران هستند.

وی افزود: شاید یکی از کارهایی که توانستیم با پیگیری‌ها انجام دهیم این بود که مسؤولین بین این کارگران حاضر شوند و می‌بینیم که نماینده شوش بین مردم حاضر شده است که البته حق دارند گله‌مند باشند از اینکه 25 روز است نماینده شهرشان بین آن‌ها حضور نیافته است. 

این دانشجوی بسیجی گفت: کارگران به‌نوعی ولی نعمت مملکت هستند و باید مطالبات آن‌ها پیگیری شود. مالکیت فعلی کارخانه ناکارآمد بوده و کارگران و مردم خواستار خلع این افراد توسط دولت هستند؛ ضمن اینکه بحث حقوق‌های معوقه پرسنل کارخانه نیز باید هر چه زودتر حل شود.

واگذاری‌ها غیراصولی و ضربه زننده است

همچنین سیدمحمد میرناصر مسؤول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق، با بیان اینکه به‌عنوان یک بسیجی باید به‌دنبال مطالبات مردم باشیم، اظهار کرد: این شرکت به افرادی واگذار شده که واقعا صلاحیت این کار را ندارند و امیدواریم با حضور ما و دیگر عزیزان بسیجی در بین کارگران، جریان و حرکتی در جهت اصلاح روند واگذاری‌ شرکت‌ها و صنایع تولیدی در کل کشور به راه بیافتد زیرا در اصل این موضوع است که باعث ایجاد نارضایتی می‌شود.

وی افزود: حس می‌شود دولت به‌صورت صوری مزایده‌هایی را برگزار می‌کند و کارخانه‌ها را با ارقامی عجیب و غریب و با شرایطی مضحک واگذار می‌کند و این وسط بوی رانت هم می‌آید که نتیجه این کارها همین افزایش نارضایتی‌ها است.

به‌هرحال کارگران معترض کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه امروز با دیدن دانشجویان بسیجی در جمع خود ابراز خرسندی کردند تا بار دیگر نقش بسیج و بسیجی به‌عنوان یک قوت قلب برای مردم، به‌خصوص قشر متوسط و ضعیف جامعه به چشم بیاید.

 

ارسال نظر