تخصیص ۴۰هزار میلیارد ریالی دولت برای تنظیم بازار کالاهای اساسی در ۱۴۰۱

در لایحه بودجه ۱۴۰۰، پیش‌بینی شده که دولت ۴۰ هزار میلیارد ریال برای تنظیم بازار کالاهای اساسی هزینه کند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ آمده است که در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۵ دی سال ۸۸ و با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق، توسعه بهداشت و سلامت مردم و همچنین محدود کردن پرداخت یارانه‌ها به خانوارهای نیازمند در اجرای ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه، همه دریافتی‌های مربوط به پتروشیمی‌ها، گاز طبیعی و فرآورده های نفتی به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و پس از تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور هزینه خواهد شد.

بر همین اساس ۴۰ هزار میلیارد ریال برای یارانه نهاده های کشاورزی،  تنظیم بازار کالاهای اساسی و ضروری و پرداخت تعهدات مربوطه تخصیص یافته و هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال یارانه نیز برای شیر مدارس پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی امروز (یکشنبه) با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه پیشنهادی دولت، بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف افزون بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (۳۶.۳۱۰.۷۰۴.۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

 

ارسال نظر