دبیر کل ناتو و وزیر امور خارجه عراق در بروکسل دیدار و همکاری نظامی و امنیتی را بررسی کردند

به گزارش عاشورا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: فواد حسین وزیر امور خارجه این کشور با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در بروکسل دیدار و درباره همکاری نظامی و امنیت و ماموریت پیمان آتلانتیک شمالی گفت‌وگو کرد.

حسین در این دیدار بر اهمیت نقش جامعه جهانی و ناتو برای آموزش نیروهای عراقی و افزایش قدرت نظامی آن تاکید کرد.

حسین در این دیدار از حمایت‌های ناتو از عراق در جنگ با تروریست‌های داعش بر نقش مهم جامعه بین‌الملل در خصوص پیمان ناتو در آموزش نیروهای عراقی و تقویت توان نظامی آنها برای تحقق پیروزی نهایی بر داعش تاکید کرد.

استولتنبرگ نیز اظهار کرد: پیمان آتلانتیک شمالی برای ارائه پشتیبانی، مشاوره و همکاری با عراق در زمینه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی با هدف افزایش امنیت و ثبات در منطقه و جهان آمادگی دارد.

در این دیدار که در دفتر دبیرکل پیمان ناتو در بروکسل انجام شد مسائل منطقه‌ای و هماهنگی‌های لازم برای فعالیت سازمان ناتو در بغداد بررسی شد.

طرفین در این دیدار بر اهمیت ادامه مذاکرات سیاسی و نظامی دو جانبه و نیز روند رایزنی‌ها برای تکمیل سند همکاری‌های ناتو و عراق ترکیب کردند.

استولتنبرگ در این دیدار تاکید کرد که ناتو آماده کمک به عراق در چارچوب نیازهای این کشور است و از فداکاری‌های ملت عراق در مبارزه با داعش تقدیر کرد.

وزیر امور خارجه عراق طی یک سفر غیرمنتظره روز چهارشنبه وارد بروکسل، پایتخت بلژیک شد.

پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» حدود ۵۰۰ نیرو در چارچوب ماموریت آموزشی در عراق دارد.


 

ارسال نظر