دبیر کل سازمان ملل خواهان توقف تخریب خانه‌های فلسطینیان شد

"آنتونیو گوترش" دبیر کل سازمان ملل متحد، ساعاتی پیش ضمن ابراز نگرانی از ادامه خشونت‌ها در قدس اشغالی خواهان احترام رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی و توقف تخریب خانه‌های فلسطینیان در این شهر شد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای در تارنمای این سازمان به نقل از گوترش از مسئولان اسرائیلی خواست تا نهایت خویشتنداری را نشان داده و به حق آزادی تجمعات مسالمت آمیز احترام بگذارند.

گوترش از ادامه خشونت در شرق بیت‌المقدس اشغالی و احتمال اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان در محلات شیخ جراح و سیلوان نیز به‌شدت ابراز نگرانی کرد و از رژیم صهیونیستی خواست تا طبق قوانین حقوق بشری و بشردوستانه بین‌المللی تخریب خانه‌ها و اخراج ساکنان آنها را متوقف کند.

این دیپلمات پرتغالی از فلسطینیان و رژیم صهیونیستی خواست تا مناقشات را طبق قطعنامه‌های سازمان ملل و توافق‌های دوجانبه حل‌وفصل کنند.

برخی مناطق کرانه باختری رود اردن و شهر اشغالی قدس به‌ویژه منطقه باب‌العامود و محله شیخ جراح از آغاز ماه مبارک رمضان شاهد حملات نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان به شهروندان فلسطینی بوده است.

اشغالگران صهیونیست از روز جمعه همزمان با «روز جهانی قدس» تجاوزات و تعرضات خود علیه فلسطینیان و نمازگزاران فلسطینی در محوطه مسجد مبارک الاقصی و «باب العامود» و «الشیخ جراح» را تشدید کرده‌اند. به گفته منابع فلسطینی تاکنون بیش از ۲۰۰ تن در درگیری‌های قدس مجروح شده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) دیشب (۱۹ اردیبهشت) در گزارشی اعلام کرد که ۲۹ کودک از جمله یک کودک شیرخوار به دنبال اقدامات اسرائیل در شهر اشغالی قدس زخمی شدند.

 

ارسال نظر