فرانسه پیش‌نویس قطعنامه‌ای درمورد غزه را به شورای امنیت داد

کاخ ریاست جمهوری فرانسه "الیزه" اعلام کرد که این کشور پیشنویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل با هماهنگی با مصر و اردن با هدف حل نزاع میان رژیم صهیونیستی و فلسطین ارائه داد.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از صدی البلد، کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نشستی با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و عبدالله دوم، پادشاه اردن داشت و همچنین با قیس سعید، رئیس جمهوری تونس پیراموان اوضاع در خاورمیانه گفتگو کرد.

ماکرون تصریح کرد که فرانسه به تلاش‌های خود برای پایان دادن به اقدامات خصمانه و آتش بس‌ میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری فرانسه عنوان داشت: من امیدوار هستم که شورای امنیت با تصویب پیش نویسی که برای حل نزاع میان اسرائیل و فلسطینی‌ها ارائه داده‌ایم، موافقت کند.

فرانسه روز سه شنبه از توافق خود با مصر و اردن برای آغاز یک ابتکار عمل انسانی در غزه خبر داد.

ماکرون در دیدار با سیسی و عبدالله دوم از نگرانی شدید خود نسبت به تحولات در غزه گفت.

در همین حال، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که ادامه خشونت‌ها در کرانه باختری و نوار غزه به یک نزاع منطقه‌ای منجر خواهد شد که از مرزهای غزه پا فراتر می‌گذارد.

لودریان در کنفرانسی خبری گفت: ما مخالف حملات موشکی حماس به "اسرائیل" هستیم، یکی از دلایل این وضعیت فاجعه بار این است که چشم اندازی برای راهکار سیاسی وجود ندارد.

لودریان از اسرائیل خواست تا به حقوق فلسطینی‌ها و به قانون بین المللی انسانی احترام بگذارد.

وی خواهان آتش بس میان طرفین درگیر شد.

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: باید به وضعیت تاریخی اماکن مقدس احترام گذاشت و عملیات سیاسی را در نزدیک‌ترین زمان ممکن آغاز کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر