"بایدن هم دیگر نمی‌تواند عباس را نجات دهد"

روزنامه فرانسوی فیگارو در مقاله‌ای با اشاره به بالاگرفتن نارضایتی‌ها از محمود عباس در رام‌الله و اوضاع فعلی وی، نوشت بعید می‌داند تلاش‌های دولت جو بایدن، بتواند رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را نجات دهد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، روزنامه فیگارو در این مطلب نوشت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ضعیف‌ترین وضعیتش قرار دارد و حملات اخیر اسرائیل به نفع جنبش حماس و به ضرر عباس بود. در رام‌الله انتقادات بی‌سابقه‌ای از عباس به خاطر ناتوانی‌اش از مقابله با اقدامات اسرائیل می‌شود. 

این روزنامه نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا طی سفر اخیر خود در رام‌الله توقف کرد چون به گفته او مذاکره کننده دیگری وجود نداشت و تلاشش برای بازگرداندن اعتبار به عباس بود. اما دیدار بلینکن و عباس افرادی را که درباره عمر عباس و وضعیت روانی او نگران هستند مطمئن نکرد.

بلینکن گفت: من اینجا هستم تا بر پایبندی آمریکا به بازسازی روابط با تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کنم. تلاش‌های دولت جو بایدن احتمالا در تقویت موضع عباس موفق نباشد.

در این راستا فیگارو به نقل از ناتان ثرال، تحلیلگر مستقل و کارشناس امور منطقه نوشت: آمریکا دوست دارد عباس را نجات بدهد اما من مطمئن نیستم بتواند این کار را بکند. عباس هیچ روزی در این حد دچار ضعف سیاسی نشده بود. این وضعیت او از مدت‌ها پیش ادامه داشته اما اعتبارش طی ماه‌های اخیر با لغو انتخابات و اعتراضات در قدس و جنگ غزه بسیار کاهش یافته است.

این تحلیلگر گفت: تنها کاری که آمریکا می‌تواند انجام دهد تلاش برای حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین از طریق بازگشایی کنسولگری و حمایت مالی و گفتن اظهاراتی درباره میزان اهمیت عباس در بازسازی غزه است هرچند که هیچ کدام از این مسائل قواعد بازی را تغییر نمی‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر