اذعان وزیر خارجه آمریکا به توان نظامی مقاومت فلسطین

وزیر امور خارجه آمریکا با اذعان به توان نظامی مقاومت فلسطین اظهار داشت که ارزیابی‌های ایالات متحده نشان می‌دهد بیشتر موشک‌های شلیک شده از نوار غزه به اراضی اشغالی در جریان جنگ اخیر تولید داخلی بوده است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از تایمز آو اسرائیل، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در جلسه استماع در برابر مجلس نمایندگان گفت: "دقیق‌ترین ارزیابی‌هایی که ما داشتیم نشان می‌دهد بیشتر موشک‌های شلیک شده در جنگ اخیر توسط حماس و در غزه ساخته شده‌اند اما این به معنای عدم حمایت ایران از حماس نیست."

درخصوص وضعیت جولان اشغالی نیز وزیر خارجه آمریکا گفت: "تا زمانی که سوریه تهدیدی برای اسرائیل باشد کنترل اسرائیل بر جولان باید ادامه یابد."

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا "حاکمیت" اسرائیل را بر جولان اشغالی را به رسمیت می‌شناسد یاخیر گفت: صرف نظر از وضعیت حقوقی جولان، اسرائیل عملا این منطقه را کنترل می‌کند. من فکر می‌کنم اوضاع باید همینطور بماند مگر اینکه سوریه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نباشد و به نظرم ما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم."

در مورد تلفات غیرنظامیان در غزه نیز بلینکن تأکید کرد که واشنگتن به مخالفت با تحقیقات دادگاه کیفری بین المللی در مورد جنایات جنگی احتمالی در سرزمین‌های فلسطین ادامه خواهد داد.

وی مدعی شد، "ایالات متحده و اسرائیل مکانیسم ویژه‌ای برای اطمینان از مسئولیت پذیری و مجازات عاملان چنین اقداماتی در هر موقعیتی که نگرانی‌های مربوط به استفاده از زور، نقض حقوق بشر و سایر موارد وجود داشته باشد، در اختیار دارند."

آنتونی بلینکن همچنین به آتش بس در غزه اشاره کرد و گفت که مصر نقشی محوری در دستیابی به آتش بس بین اسرائیل و مقاومت فلسطین در نوار غزه داشت و تأکید کرد که این امر بدون تلاش دولت مصر اتفاق نمی افتاد.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: "ما بدون مشارکت مصر به عنوان واسطه به توافق آتش بس بین اسرائیل و فلسطینیان نمی رسیدیم. مصر نقش مهمی در ایجاد ثبات در خاورمیانه و مبارزه با تروریسم در منطقه دارد."

درجریان جنگ اخیر غزه در ماه مه گذشته که ۱۱ روز به طول انجامید بیش از ۲۵۰ فلسطینی در غزه و ۲۷ تن در کرانه باختری شهید شدند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر