سازمان جهانی بهداشت خواستار همکاری چین در تحقیقات کووید-۱۹ شد

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) از چین خواست تا در زمینه تحقیقات در باره منشا انتشار ویروس کرونا همکاری داشته باشد.

به گزارش روز یکشنبه عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، تارنمای خبری وال استریت ژورنال با انتشار این  خبر نوشت: این درخواست پس از نشست  سران  گروه۷ در انگلیس مطرح شد.

بنابراین گزارش «تدروس آدهانوم »  مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در این باره ابراز امیدواری کرد  که بهتر است چین در زمینه منشا و اصل ویروس کرونا که باعث همه گیری جهانی شد، همکاری و شفاف سازی داشته باشد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دراین باره به خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلاتی برای در اختیار قرار دادن اطلاعاتی دراین زمینه وجود دارد گفت: ما نیازمند همکاری از طرف چینی ها هستیم. ما نیازمند شفافیت ، فهمیدن و دانستن برای پی بردن به اصل این ویروس هستیم.

وال استریت ژورنال درادامه گزارش داد: مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت که آمادگی برای گام های بعدی تحقیقات در زمینه منشا و اصل انتشار ویروس کرونا در جریان بوده و این مساله یکی از موارد مورد بحث در نشست روز شنبه (روز گذشته) سران گروه۷ نیز بوده است.

این نشریه آمریکایی نوشت: بایدن دستور تحقیقات جدیدی در باره منشا شیوع ویروس کرونا را داده است و سازمان های اطلاعاتی آمریکا هم اکنون  دراین مورد بر  دو سناریو متمرکز شده اند که آیا عامل شیوع این ویروس نتیجه تماس انسان با حیوان مبتلا به این بیماری بوده و یا یک حادثه آزمایشگاهی بوده است، حال سازمان های اطلاعاتی آمریکا  درباره نبود شواهد و مدارک لازم برای اثبات این دو سناریو  خبر می دهند. اکنون بسیاری از رهبران کشورهای غربی از آغاز مرحله جدید تحقیقات درباره منشا این ویروس توسط سازمان جهانی بهداشت حمایت می کنند.

سازمان جهانی بهداشت خواستار همکاری چین در تحقیقات کووید-۱۹ شد
 شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان در ۱۳ ژانویه ۲۰۲۱ برابر با ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ 
منبع : worldometers.info

 

 

شیوع ویروس کرونا  تاکنون باعث ابتلا بیش از ۱۷۶ میلیون نفر در سراسر جهان شده که از این تعداد نیز بالغ بر سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا با بیش از ۳۴ میلیون فرد مبتلا به کووید-۱۹ و ۶۱۴هزار جان باخته کانون شماره یک انتقال ویروس کرونا در جهان به شمار می رود.

 

 

ارسال نظر