اشکنازی: در دوران فعالیتم، با اکثر همتایانم در خاورمیانه صحبت کرده‌ام

وزیر خارجه سابق رژم صهیونیستی از دیدارهایش با مسئولان کشورهای خاورمیانه از جمله کشورهایی که اسرائیل با آنها روابط دیپلماتیک ندارد، پرده برداشت.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، گابی اشکنازی، وزیر خارجه پیشین اسرائیل فاش کرد که وی در زمان تصدی مسئولیت خود با همتایان خود در اکثر کشورهای خاورمیانه، از جمله کشورهایی که اسرائیل با آنها روابط دیپلماتیک ندارد ، صحبت کرده است.

اشکنازی در مصاحبه با کانال "۱۲" تلویزیون اسرائیل از افشای اسامی کشورها یا وزرایی که با آن‌ها دیدار کرده است خودداری کرد.

وی افزود: "توافق نامه‌های صلح ابراهیم که اسرائیل با امارات، بحرین، سودان و مراکش امضا کرد، جایگزین توافق نامه‌های استراتژیک با مصر و اردن نیست."

این مقام سابق اسرائیلی به وجود تنش در روابط با اردن اذعان و ابراز امیدواری کرد که دولت جدید اسرائیل فرصتی برای بهبود روابط داشته باشد.

اشکنازی کمی قبل از پایان دوران فعالیتش در وزارت خارجه اسرائیل هم گفته بود که با وزیران خارجه هفت کشور عربی از جمله کسانی که روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارند دائما در تماس است و به طور روزانه با برخی از آنها از طریق واتس اپ ارتباط برقرار می‌کند.

وی گفت که به آینده خوش بین است زیرا حتی بعد از جنگ غزه نیز روابط با کشورهای عربی به سطح خوبی رسیده است.

اشکنازی خاطرنشان کرد که انتظار می‌رود ایالات متحده به زودی یک فرستاده ویژه در خاورمیانه منصوب کند که برای تقویت توافقات انجام شده در دوران ترامپ و ترویج عادی سازی بین اسرائیل و کشورهای خاورمیانه و جهان عرب تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر