دمشق: النصره در تدارک حمله ساختگی شیمیایی در ادلب است/سازمان منع تسلیحات غفلت نکند

دولت سوریه اعلام کرد که "هیات تحریر الشام"(جبهه النصره سابق) در حال آماده سازی برای به نمایش گذاشتن حمله‌ شیمیایی ساختگی در ادلب است تا به این وسیله ارتش و متحدانش را به حملات شیمیایی متهم کند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از سانا، وزارت امور خارجه سوریه اظهار داشت که "هیات تحریر الشام" (النصره سابق) از طریق گذرگاه "باب الهوی" در مرز با ترکیه مخازنی پر از کلر خام را برای استفاده علیه غیرنظامیان وارد ادلب کرده است.

سانا به نقل از یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد اطلاعاتی وجود دارد که می گوید شهرک اطمه شامل تاسیسات صنایع شیمیایی و یک آزمایشگاه متخصص در ساخت گاز کلر است.

منبع مذکور افزود که تروریست‌های تحریر الشام با هماهنگی " کلاه سفیدها "پوسته‌ها را با کلر پر کرده و از آنها علیه غیرنظامیان در حومه ادلب استفاده می‌کنند تا ارتش سوریه و متحدان آن را متهم جلوه دهند.

این منبع گفت، این اقدامات با راهنمایی و پشتیبانی ایالات متحده، برخی از کشورهای غربی و سرویس اطلاعاتی ترکیه در حال انجام است.

وی کشورهایی را که از این تروریست‌ها حمایت می‌کنند برای متوقف کردن این بازی‌ها که قربانیان آنها تنها مردم بی‌گناه سوریه هستند و نیز عدم انجام این جنایت خونین جدید فراخواند.

وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد که دمشق، کشورهای حامی این تروریست‌ها ، به ویژه ایالات متحده ، انگلیس، فرانسه، آلمان، هلند و ترکیه را مسئول استفاده از این مواد سمی و کشتن غیرنظامیان بی گناه می‌داند.

دمشق در ادامه از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی خواست به جای آن که به مکانی برای طرح اتهامات دروغین علیه سوریه توسط ایالات متحده آمریکا و متحدانش بدل شود، از این اطلاعات و لزوم جدی گرفتن آنها و برخورد با آنها در چارچوب وظیفه مندرج در کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی غافل نشود.

وزارت امور خارجه در پایان گفت: سوریه بارها و بارها مخالفت قاطعانه خود را با استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط هر کس ، در هر کجا و تحت هر شرایطی اعلام کرده است.

این وزارتخانه گفت که سوریه قبلاً از این سلاح‌ها استفاده نکرده است و هم اکنون هم نمی‌تواند از آنها استفاده کند زیرا این سلاح‌ها را در اختیار ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر