توافق پوتین و اردوغان برای اقدام نظامی مشترک در سوریه

پوتین و اردوغان درباره اقدام نظامی مشترک روسیه و ترکیه در سوریه گفتگو کردند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترک وی، در تماسی تلفنی در مورد اقدام مشترک بین نیروهای نظامی دو کشور برای جلوگیری از تشدید نظامی در منطقه ادلب سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پوتین و اردوغان طی تماسی روز پنجشنبه در مورد مسائل مربوط به حل بحران در سوریه گفتگو کردند.

براساس این بیانیه، دو رئیس جمهور بر اهمیت کار مشترک ارتش روسیه و ترکیه با هدف جلوگیری از تشدید تنش در ادلب واقع در شمال غرب سوریه و مبارزه با تروریست‌های باقی مانده در این منطقه تأکید کردند.

پوتین و اردوغان توافق کردند که تماس‌های دوجانبه شخصی و کار مشترک در سطوح دیگر را ادامه دهند.

همچنین کرملین اعلام کرد که پوتین و اردوغان به تبادل نظر در مورد مسئله قره باغ پرداختند و طی آن "ارزیابی مثبتی از کار مرکز مشترک روسیه و ترکیه برای نظارت بر آتش بس و خصومت ها انجام شد".

بر اساس این بیانیه ، اردوغان حمایت خود را از تلاش‌های روسیه با هدف اطمینان از اجرای کامل توافق نامه‌های مشخص شده در بیانیه‌های رهبران روسیه ، ارمنستان و آذربایجان در ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ ابراز کرد.

کرملین اظهار داشت که این گفتگو شاهد تاکید آمادگی مشترک برای ادامه هماهنگی از جمله در جهت توسعه اقتصادی و احیای زیرساخت های حمل و نقل در منطقه است.

 طی این تماس ، دو رئیس جمهور همکاری روسیه و ترکیه در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر