الجزائر: در مبارزه با تروریسم در کنار سوریه هستیم

وزیر امور خارجه الجزایر روابط کشورش با سوریه را مهم دانست و تاکید کرد که الجزیره در مبارزه با تروریسم در کنار دمشق قرار دارد .

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، «صبری بوقدوم» وزیر امور خارجه الجزایر در تماس تلفنی با «فیصل المقداد» همتای سوری خود تحولات جهان عرب و عرصه بین الملل و روابط دو جانبه دو کشور برادر را بررسی و درباره راههای تقویت و توسعه آن در راستای منافع دو کشور رایزنی کرد.

المقداد در این تماس تلفنی تحولات اوضاع سوریه را تشریح و بر پافشاری ملت سوریه در مبارزه با همه اشکال تروریسم و اشغالگری تا آزادسازی کامل خاک خود و بازگرداندن امنیت و ثبات به آن تاکید کرد.

به گفته المقداد، دشمنان سوریه آنچه را در عرصه نظامی نتوانستند، بدست بیاورند، در عرصه سیاسی هم به دست نخواهند آورد  و ناکام خواهند شد.

وزیر خارجه سوریه همچنین موضع سوریه در قبال تلاش های غرب برای سیاسی کردن پرونده کمک های انسانی به این کشور را تشریح و تاکید کرد که سوریه هرگونه نقض مرزها و حاکمیت خود را – از سوی هرکسی و تحت هر بهانه ای – نمی پذیرد و بر رساندن کمک ها به شهروندان خود در هرجا  که باشند، پافشاری می کند؛ به شریط اینکه این کمک ها به دست نیازمندان برسد و مورد بهره برداری تروریست ها برای طولانی کردن جنگ علیه سوریه قرار نگیرد.

وزیر خارجه الجزایر نیز به نوبه خود بر اهمیت روابط با سوریه از نظر ملت، دولت و رهبری الجزایر تاکید کرد.

بوقدوم بار دیگر بر ایستادن الجزایر در کنار سوریه در جنگ این کشورعلیه تروریسم و حمایت از تلاش های دمشق برای بازگرداندن امنیت و ثبات به سراسر خاک خود تاکید کرد.

وی همچنین آمادگی الجزایر را برای هماهنگی با سوریه در زمینه های مختلف و تقویت رایزنی و هماهنگی دوجانبه بین دو کشور در همه سطوح خواه درارتباط با روابط دوجانبه یا تحولات منطقه در راستای منافع ملت های دو کشورِ برادر - متناسب با روابط تاریخی قوی بین آنها- ابراز داشت.

وزیران خارجه الجزایر و سوریه در این تماس تلفنی همچنین بر تقویت رایزنی و هماهنگی بین کشورهای عربی برای ایجاد یک موضع عربی واحد و قوی به منظور مقابله با چالش های پیش روی جهان عرب در راستای ناکام گذاشتن همه طرحهای تهدید کنندهِ منافع مشترک عربی و مقابله با روند تحمیل شرایط تاکید کردند.

برپایه این گزارش، دیدگاههای دوطرف در این تماس تلفنی درباره اهمیت بازگرداندن روابط داخلی بین کشورهای عربی به روند طبیعی خود نیز همسان بود.

 

ارسال نظر