نیمی از مردم جهان به نجات زمین امیدوارند

نظرسنجی از ۱۶ کشور نشان داد بیش از نیمی از مردم جهان بر این باورند که با رفتارهای خود هنوز می توان کره زمین را در برابر تغییرات مخرب آب و هوایی از نابودی نجات داد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، گاردین نوشت: افراد بالای ۵۵ سال در این کشورها قویا بر این باورند که رفتارهای ما می تواند تفاوت مثبتی در زمینه مسائل محیط زیستی ایجاد کند. مردم برزیل، اسپانیا، کانادا، ایتالیا، چین و تایلند خوشبین ترین افراد در این زمینه هستند و بر این باورند که اگر اکنون اقدام کنیم و رفتارهای خود را تغییر دهیم هنوز زمان برای نجات زمین وجودد دارد.

نظرسنجی جدید شرکت تحقیقات بازاری «مینتل» نشان داد به طور متوسط ۵۴ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی همچنان موافق این امر هستند که برای نجات زمین فرصت هست و ۵۱ درصد معتقدند که رفتارهای آنها می تواند تغییر مثبتی در مسائل محیط زیستی ایجاد کند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ژاپنی ها بدبین ترین افراد در این زمینه هستند: فقط ۱۵ درصد مردم این کشور بر این باورند که با رفتارهای خود می توانند جلوی فاجعه آب و هوایی را بگیرند و تنها ۳۵ درصد بر این باورند که هنوز زمان برای نجات زمین باقی مانده است.

این نظرسنجی در ۱۶ کشور شامل برزیل، هند، چین، ژاپن، انگلیس، آمریکا، ایتالیا، اسپانیا، کره جنوبی، استرالیا، تایلند،کانادا، ایرلند، فرانسه، لهستان و آلمان انجام شده است.

این نظرسنجی نشان داد که مصرف کنندگان در این کشورها از شرکت ها می خواهند درباره تاثیرات محیط زیستی محصولات خود شفاف تر عمل کنند تا آنها بتوانند انتخاب آگاهانه ای درباره خرید یا خودداری از خرید محصولات آنها داشته باشند.

بر اساس این نظرسنجی ۴۷ درصد از مردم از شرکت ها می خواهند بر چسب تاثیرات محیط زیستی از جمله درباره میزان دی اکسید کربن ساطع شده در تولیدات شان را نصب کنند و ۴۲ درصد به دنبال اطلاعات بیشتر و به زبان قابل درک تر درباره میزان لیتر آب مصرفی در محصولات شان هستند.

۴۱ درصد خواستار اطمینان رعایت استانداردها و تعهدات قانونی درباره تاثیر تصمیمات شان بر کارگران ، مشتریان ، تأمین کنندگان ، جامعه و محیط زیست هستند.

این تحقیقات نشان داد که دیدگاه  های مختلفی درباره این که چه کسی در گرمای شدید زمین مقصر است وجود دارد. مردم به احتمال زیادتری فکر می کنند که کشورشان بیش از این که در گرمای زمین نقش داشته باشد از آن رنج می برد.

به طور متوسط ۴۴ درصد از مصرف کنندگان در ۱۶ کشوری که نظرسنجی در آنها انجام شد بیان کردند که کشوری که در آن زندگی می کنند از تغییرات آب و هوایی رنج می برد و به طور متوسط ۳۳ درصد بر این باورند که کشورشان به این روند کمک کرده است.

آژانس بین المللی انرژی در ماه مه (اردیبهشت) بر اهمیت درک مردم از نقش مصرف آنها در کاهش آلاینده ها در نقشه راه به صفر رساندن انتشار گاز دی اکسید کربن تاکید کرد.

 به رغم وجود شواهدی درباره آگاهی از مسوولیت خود در قبال تغییرات اب و هوایی در بین خریداران و تاثیر انتخاب های فردی، این نظرسنجی همچنین نشان داد که در کشورهایی که نظرسنجی در آنها انجام شده بسیاری از افراد خواستار راه حل هایی برای آسان تر شدن زندگی شان هستند که می تواند کره زمین را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.

همچنین این نتایج نشان داد که دمای هوا در جهان افزایش یافته و تعداد فزاینده ای از مردم به دنبال برنامه ریزی برای نصب تهویه مطبوع هستند که باعث افزایش انتشار کربن می شود.

در گزارش شرکت مینتل درباره این نظرسنجی آمده است: گرمای زمین با افزایش تقاضا برای تهویه هوای بیشتر و استفاده بیشتر از انرژی یک تسلسل ایجاد کرده است.

ارسال نظر