توئیت نخست وزیر عراق در پایان سفر به آمریکا

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در توئیتی، سفر خود به واشنگتن را موفق و حامل دستاورد خروج نیروهای رزمی آمریکا از کشورش دانست.

به گزارش امروز (پنجشنبه) عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، الکاظمی در این توئیت نوشت: واشنگتن را به مقصد بغداد دوست داشتنی ترک کردیم. سفری موفق داشتیم و تفاهم‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی حاصل شد. همچنین توافق کردیم که رابطه امنیتی به رابطه مبتنی بر فعالیت نیروهای آموزشی و مستشاری تبدیل شود و تا پایان سال جاری نیروهای عملیاتی آمریکا در عراق حضور نداشته باشند. ما منتظر هستیم تا همبستگی اجتماعی و سیاسی در راستای خدمت به ملت تقویت شود. امیدواریم که ارتباط مداومی با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا داشته باشیم و همکاری و گفت وگو بین دو طرف تقویت شود.

این توییت نخست وزیر عراق که با استقبال برخی گروه‌ها در این کشور به ویژه در اقلیم کردستان مواجه شد، در حالی است که تعدادی از گروه‌های مقاومت می‌گویند، تغییر نام و برچسب نیروهای آمریکایی از رزمی به مستشاری را نمی‌پذیرند و تا پایان اشغالگری به مبارزه خود ادامه خواهند داد.

در جدیدترین واکنش‌ها، «قیس الخزعلی» دبیر کل «جنبش عصائب اهل الحق» عراق با اشاره به اینکه «خروج نیروهای آمریکایی از عراق دروغ و فریب است»، اصرار بر ماندن را برای آمریکایی‌ها، پرهزینه توصیف کرد.

دبیر کل عصائب اهل الحق امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی افزود: بیانیه (توافق) دولت عراق و آمریکا هیچ اشاره‌ای به خروج نیروهای آمریکایی، تعداد نیروهای زمینی و تجهیزات و نیز تعداد مستشارانی که در عراق می‌مانند، ندارد.

وی مذاکرات دولت عراق با آمریکا و توافق حاصل شده را فریبکاری و دروغ توصیف و تصریح کرد که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا و عراق منظور از نیروهای عملیاتی و بحث خروج آنها به صراحت بیان نشده است. همچنین نقض حاکمیت عراق با پروازهای آمریکا در آن نیامده است.

ارسال نظر