طالبان: آمریکا در فرهنگ ما دخالت نکند/خروج آمریکا از افغانستان پایان یک فصل بود

سخنگوی طالبان در مصاحبه‌ای ضمن تاکید مجدد بر این که طالبان مشکلی با تحصیل و کار زنان افغان ندارد، گفت که مخالف دیدگاه‌های غربی در این باره است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، گروه طالبان بارها پس از تصرف افغانستان تأکید کرده علیرغم نگرانی‌های گسترده بین المللی" هیچ مشکلی در رابطه با حقوق زنان وجود نخواهد داشت".

سهیل شاهین، سخنگوی این گروه در مصاحبه با "فاکس نیوز" گفت که او مخالف دیدگاه‌های غربی است که اصرار دارند زنان باید بدون حجاب آموزش ببینند.

شاهین افزود: "تفاوت فرهنگی وجود دارد. فرهنگ ما می‌گوید که آنها می‌توانند با حجاب آموزش ببینند و می‌توانند با حجاب کار کنند."

وی عنوان داشت: "تفاوت فرهنگی وجود دارد ما نباید به دنبال تغییر فرهنگ یکدیگر باشیم ماقصد تغییر دادن فرهنگ شما را نداریم شما هم نباید داشته باشید."

شاهین در پاسخ به سوالی در مورد روابط آینده با ایالات متحده گفت که تمرکز باید بر نحوه همکاری مثبت و سازنده باشد که به نفع هر دو طرف است.

سخنگوی طالبان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را "پایان یک فصل در تاریخ این کشور" توصیف کرد.

وی افزود: "از نظر ما، این یک اشغالگری بود که ما با مقاومت به آن پایان دادیم  و اکنون این موضوع جزوی از گذشته است و ما باید بر آینده تمرکز کنیم."

اظهارات شاهین در حالی منتشر شده که گزارش‌هایی مبنی بر اعلام دولت موقت جدید در کابل منتشر شده و منابع می‌کویند ملا عبدالغنی برادر ، بنیانگذار طالبان ، رئیس آن خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر