اجلاس "پیشقراولان قدس" در استانبول/ خالد مشعل: نبرد "شمشیر قدس" ما را به آزادی نزدیک کرد

خالد مشعل رهبر حماس در خارج گفت که نبرد "شمشیر قدس" ما را به هدف مان که همان آزاد سازی سرزمین فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست است، نزدیک کرد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل با ایراد نطقی در اجلاس" پیشقراولان بیت المقدس" تاکید کرد: ما وارد مرحله آزاد سازی سرزمین فلسطین شده ایم و حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم حمایت همه جانبه از ملت فلسطین در باریکه غزه و کرانه باختری و بیت المقدس است.

وی خاطرنشان کرد: ما شمشیر قدس را صیقل می‌دهیم و در کنار مبارزان و مجاهدان می ایستیم تا آن را پس از پیروزی و آزاد سازی بالا بریم.

مشعل ضمن تاکید بر عظمت و شکوه پیروزی مبارزان فلسطینی در نبرد شمشیر قدس که هدف آن پاسداری از بیت المقدس و مسجد مبارک الاقصی بود، افزود: ملت فلسطین از اراده ای پولادین برخوردار است، این ملت با دست های خالی و نبود امکانات و در سایه محاصره، موشک هایی را ساخت که قلب مناطق اشغالی ۴۸ را نشانه رفت.

وی خاطرنشان کرد: ملت فلسطین در سایه اراده پولادینش بر تمامی موانع و سنگ اندازی‌ها فائق آمد و سلاحی را ساخت که با پیشرفته‌ترین سلاح هایی که آمریکا به رژیم صهیونیستی می‌دهد، همسنگی می‌کند. 

مشعل توضیح داد که قرائن و شواهد یکی پس از دیگری هویدا می‌شود و همگی آنها حکایت از نزدیکی آزاد سازی سرزمین فلسطین دارد.

وی افزود: ما از آینده‌ای نزدیک سخن می‌گوییم که در آن غزه اسرائیل را به چالش می کشد و بر آن پیروزی می شود.  

مشعل با اشاره به فرار ۶ تن از اسرای فلسطینی از زندان صهیونیستی جلبوع ، گفت که این ۶ فلسطینی با ابزارهای ناچیز موفق شدند از چنگال اشغالگران صهیونیست رهایی پیدا کنند، این اقدام یک معجزه الهی به شمار می‌رود که به دست این اسرا محقق شد.

رهبر حماس در خارج با ارسال پیامی به عادی سازان روابط، گفت: هر کس تصور می‌کند که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دستاوردهای سیاسی برایش رقم می زند گمانش باطل است. هر کس از یک ذره خاک پاک فلسطین چشم پوشی کند یا بر سر آن چانه بزند سزای کارهایش را خواهد دید و تاوان پس خواهد داد.حق همیشه پایدار است و سرزمین و ملت فلسطین پایدار خواهند ماند و رژیم صهیونیستی از سرزمین فلسطین رخت خواهد بست، همان طوری که آمریکا خفت بار و ذلیلانه از افغانستان خارج شد.

اجلاس "پیشقراولان قدس" روز جمعه در شهر استانبول به مدت دو روز آغاز به کار کرد.
 

این اجلاس را ائتلاف جهانی حمایت از قدس و فلسطین با شعار "پیشقراولان قدس شمشیر آن را در دست دارند" برگزار کرده است. 

در این اجلاس بیش از ۲۰۰ شخصیت از ۳۰ کشور جهان شرکت کرده‌اند که پیرامون تازه ترین تحولات مسئله فلسطین و در راس آنها نقش نهادهای فعال در حوزه فلسطین در زمینه تقویت پایداری ملت فلسطین پس از پیروزی تاریخی مقاومت  فلسطین در نبرد شمشیر قدس بحث و تبادل نظر می‌کنند.

از برجسته‌ترین شخصیت های شرکت کننده در این اجلاس "همام سعید" رئیس ائتلاف جهانی حمایت از قدس و فلسطین، "خالد مشعل" رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج و "علی کورت" رئیس اتحادیه سازمان های اسلامی جهانی و محمد العوضی مبلغ کویت می باشند.  

انتهای پیام

ارسال نظر