برگزاری آیین‌های سوگواری رحلت پیامبر(ص) و امام حسن(ع) در پاکستان

همزمان با فرارسیدن ۲۷ صفر در پاکستان، شیعیان این کشور و ایرانیان مقیم در سوگ رحلت جانگداز پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و در ایام سالروز شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام مراسم عزاداری برپا کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، شیعیان در شهرهای مختلف شب گذشته با حضور در حسینیه‌ها، مساجد و مراکز اسلامی در عزای جانسوز پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام مراسم عزاداری برپا کرده و اشک ماتم ریختند.

در شهرهای 'اسلام‌آباد، راولپندی، کراچی، کویته، لاهور، پیشاور، مولتان' و بسیاری دیگر از شهرهای پاکستان، شیعیان با سیاه پوش کردن مساجد و حسینیه‌ها در روزهای پایانی دهه آخر ماه صفر، بسوگ نشسته و مراسم عزاداری برگزار می کنند.

این آیین‌ها تا روز پنجشنبه مصادف با ایام سالروز شهادت امام هشتم شیعیان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) نیز ادامه خواهد داشت.

ایرانیان مقیم پاکستان نیز همراه با میلیون‌ها نفر از پیروان اهل بیت عصمت و طهارت در شهرهای مختلف این کشور از جمله لاهور، پیشاور، کراچی و کویته در سرکنسولگری‌ها و خانه‌های  فرهنگ کشورمان مراسم سوگواری و عزاداری برگزار کردند.

در مسجد مجتمع مسکونی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد نیز ایرانیان مقیم با حضور ˈسید محمدعلی حسینی' سفیر کشورمان، روسای نهادهای ایرانی، کارکنان سفارت و نهادها، کادر آموزشی مجتمع آموزشی امام حسین (ع) و خانواده های آنها برگزار شد؛ مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند.​

ارسال نظر