امیرعبداللهیان: ایران آماده ارائه حمایت همه جانبه از لبنان است

حسین امیرعبداللهیان در نخستین سفر خود به بیروت به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن اعلام حمایت قوی جمهوری اسلامی از لبنان، از آمادگی تهران برای حمایت همه جانبه از لبنان بویژه در شرایط اقتصادی دشوار کنونی خبر داد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، امیرعبداللهیان در دیدار با میشل عون رئیس جمهوری لبنان که در کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت تشکیل دولت جدید لبنان، سلام گرم آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران را به همتای لبنانی وی ابلاغ کرد.
وی همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی، فضای گفت و گوهای میان تهران با برخی دولت های خارجی و عربی و نیز روند مذاکرات برجامی را برای رئیس جمهوری لبنان تشریح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از کانال سخنگوی وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان به توانمندی‌های فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت ایران آماده است تا در پروژه‌های توسعه‌ای لبنان حضور قوی داشته و به ویژه در پروژه‌های نیروگاهی این کشور شرکت‌های ایرانی در تراز بالای جهانی را در لبنان فعال کند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری لبنان نیز اظهار داشت در لبنان چه مردم و چه مسئولین، ایران را دوست خود می دانند و ما همواره حمایت های جمهوری اسلامی ایران را در کنار خود احساس می کنیم.
میشل عون گفتگوهای میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را مهم خواند و ارتباطات نیک میان جمهوری اسلامی ایران را مایه خشنودی لبنان و عامل آرامش منطقه دانست.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در بدو ورود به بیروت، تاکید کرد که تهران هرگز از کمک به بیروت در صورت درخواست، دریغ نمی‌کند.

امیرعبداللهیان در کنفرانس مطبوعاتی پس از ورورد به فرودگاه بیروت گفت: جمهوری اسلامی کاملا اطمینان دارد که لبنان قادر خواهد بود بر تمام سختی‌هایی که با آن روبروست، فائق آید، همانگونه که مردم دوست و برادر لبنان بر تمام مراحل سختی که پشت سر گذاشته اند، فائق آمده‌اند.​

ارسال نظر