صدرالحسینی: انتخابات عراق شکست آمریکا و پیروزی جریان‌های اسلامی بود

«سید رضا صدرالحسینی» کارشناس ارشد مسائل آسیای غربی با اشاره به شکست آمریکا در مانع تراشی در مسیر برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، تصریح کرد که این انتخابات در سطح مناسب و قابل قبول برگزار شد و جریان‌های مسلمان ، شیعه و مقاومت توانستند اکثریت را از آن خود کنند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،«سید رضا صدرالحسینی» کارشناس ارشد مسائل آسیای غربی به تشریح فرآیند انتخابات پارلمانی زودهنگام اخیر عراق و نتایج اولیه آن پرداخت و گفت: پس از فراز و فرودهای فراوان انتخابات پارلمانی عراق روز جمعه برای گروههای ویژه و روز یکشنبه برای عموم مردم برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری این انتخابات در موعد تعیین شده و تشریح دستاوردهای آن گفت: شاید یکی از دستاوردها، برگزاری انتخابات بود زیرا آمریکایی ها در طول ماههای گذشته  تلاش زیادی برای به تعویق انداختن برگزاری آن کردند. 

کارشناس ارشد مسائل آسیای غربی رای آوری جریان های اسلامی در انتخابات پارلمانی عراق را دستاورد دیگری در این زمینه دانست و گفت: یکی دیگر از دستاوردهای این انتخابات رای آوردن اکثریت مسلمانان و شیعیان بود. در این انتخابات اکثریت پارلمان را گروههای اسلامی و شیعه و مقاومتی بدست آورند.

صدر الحسینی شکست آمریکا در برهم زدن نتیجه انتخابات را دستاورد دیگری در این زمینه توصیف کرد زیرا به گفته او آمریکایی ها بدنبال آن بودند که اگر در مرحله اول در به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات موفق نشوند، با در دستور کار قرار دادن پلان دوم برنامه خود اگر بتوانند موضوع شمارش آرا را به گونه ای کنند که اکثر مردم ناراضی باشند و نارضایتی و تظاهرات راه بیاندازند.

وی خاطرنشان کرد: این انتخابات علی رغم مشکلات و نارضایتی بخشی از مردم به دلیل نبود خدمات مناسب و با توجه به تغییر قانون انتخابات و عدم آشنایی دست اندرکاران و مردم درخصوص حیطه بندی های جدید انتخاباتی با حضور ۴۱ درصد واجدین شرایط برگزار شد و با توجه به این شرایط، انتخاباتی مناسب و قابل قبول بود.

این کارشناس ارشد مسائل آسیای غربی خاطرنشان کرد که عراق با برگزاری این انتخابات می تواند یک الگو برای غرب آسیا بویژه (کشورهای عرب) حوزه خلیج فارس باشد که کمترین آشنایی با صندوق های رای را دارند زیرا ملت عراق با توان داخلی خود توانست که دست دیکتاتور و متجاوزان را از کشور خود کوتاه کند و انتخابات را با یک استقلال قابل قبول بدون دخالت بیگانگان رقم بزند.

وی یکی دیگر از دستاوردهای انتخابات پارلمانی را تجلی دوباره بلوغ سیاسی مردم عراق و برگزاری این انتخابات در امنیت کامل با وجود تهدید گروههای تروریستی توصیف کرد و گفت: با توجه به تهدیدهای جریان های تروریستی، این انتخابات نشان داد که مردم عراق به بلوغ سیاسی رسیده اند و می توانند امنیت انتخابات را با کمک جریان های مردمی و پلیس و سایر نیروهای مسلح برقرار کنند و این درحالی بود که آمریکایی ها تلاش زیادی کردند تا به بهانه نبود امنیت این انتخابات را به تعویق بیفتند.

کارشناس ارشد مسائل آسیای غربی درباره مراحل پیش رو بعد از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق تصریح کرد: درحال حاضر درباره فراکسیون های مختلف نمی توان پیش داوری کرد و باید اجازه داد که زمان بگذرد و منتظر صورت بندی نمایندگان و فراکسیون ها ماند.

ارسال نظر