یمن: مسؤولیت جنایت‌های ائتلاف سعودی برعهده سازمان ملل است

دفتر حقوق بشر یمن در استان صعده جمعه شب در بیانیه‌ای با اشاره به حملات ائتلاف سعودی به این استان اعلام کرد که مسؤولیت جنایت‌های متجاوزان برعهده سازمان ملل متحد است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، دفتر حقوق بشر یمن در استان صعده، تشدید حملات اخیر ائتلاف سعودی به منازل مسکونی، املاک شهروندان و تخریب زیرساخت‌های این استان را محکوم کرد.

در بیانیه این نهاد حقوق بشری تاکید شده است که مسؤولیت کامل جنایی، قانونی و اخلاقی سازمان ملل متحد به خاطر سکوت و نادیده گرفتن جنایات ائتلاف سعودی، برعهده این سازمان است.

دفتر حقوق بشر استان صعده افزود: مستندات کامل و آمار دقیق همه جنایاتی که متجاوزان در استان صعده  مرتکب شده اند را داریم و آماده ارائه در همه مجامع حقوقی خواهد بود.

این نهاد از رسانه‌ها، نهادها و سازمان های بین المللی و منطقه ای خواسته تا مسؤولیت خود را در قبال تدوام جنایت های ائتلاف سعودی بپذیرد.

بر اساس گزارش رسانه های یمنی، طی ۲۴ ساعت گذشته جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی ۲۲ بار استان های مأرب، صعده و الجوف را بمباران کردند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.​

ارسال نظر