هراس واشنگتن از پیشرفت صنایع دفاعی ایران

اذعان آمریکا به جلوگیری از توسعه صنعت پهپادی ایران

اذعان آمریکا به جلوگیری از توسعه صنعت پهپادی ایران

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که کشورش به استفاده از ابزار تحریم علیه کشورها اعتیاد دارد، اذعان کرد که واشنگتن از همه ابزارهای موجود برای جلوگیری از تامین مواد و فناوری مرتبط با صنعت پهپادهای ایران استفاده خواهد کرد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، بلینکن در بیانیه‌ای با اشاره به تحریم‌های روز جمعه وزارت خزانه داری آمریکا و با فرافکنی درباره نفوذ منطقه ای ایران با اذعان به اینکه واشنگتن از همه ابزارها برای مقابله با نفوذ ایران از جمله اشاعه هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) استفاده خواهد کرد، مدعی شد که این امر برای مقابله با فعالیت های ایران است.
وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه اذعان کرد ایالات متحده  از همه ابزارهای موجود از جمله تحریم‌ها، برای جلوگیری، بازدارندگی، و از بین بردن شبکه‌های تدارکاتی که مواد و فناوری مرتبط با پهپاد را به ایران عرضه می‌کنند، و همچنین نهادهای ایرانی که در چنین گسترشی دست دارند، استفاده خواهد کرد.
در آستانه از سرگیری مذاکرات وین ، وزارت خزانه داری دولت بایدن در ادامه سیاست های یکجانبه گرایانه و شکست خورده آمریکا، تحریم های جدیدی علیه چهار فرد و دو نهاد ایرانی اعمال کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی، نام چهار فرد و دو شرکت در شهرهای اصفهان و قم ایران و نیز یک نفتکش عمانی با پرچم لیبریا را به فهرست تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه اضافه کرده است.
این تحریم ها در حالی اعمال می شود که  ایران آمادگی آغاز گفت و گو ها را با حضور کشورهای ۱+۴ اعلام کرده و آمریکا با وجود ادعای علاقه به بازگشت به مذاکرات، تحریم ها را افزایش می دهد.
شرکت "کیمیا پارت سیوان با مسوولیت محدود" و شرکت "اوج پرداز ما دو نفر" دو نهادی هستند که به فهرست تحریم های آمریکا افزوده شده اند.همچنین یوسف ابوطالبی، سعید آقاجانی، عبدالله محرابی، محمد ابراهیم زرگر طهرانی چهار فردی هستند که به فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده شده‌اند.
معاون خزانه داری آمریکا با تکرار فرافکنی ها و لفاظی های آمریکا علیه ایران بدلیل نفوذ منطقه ای ایران مدعی شده است که این افراد و نهادها به دلیل حمایت از برنامه های هواپیماهای بدون سرنشین ایران و تهدید منافع آمریکا  تحریم شده اند.
سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به اقدام اخیر خزانه داری آمریکا در تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی کشورمان، ضمن محکوم کردن و مردود دانستن این اقدام، گفت: اعمال تحریم های جدید نشان دهنده رفتار کاملا متناقض کاخ سفید است.
به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده افزود: دولتی که از قصد بازگشت به برجام سخن می گوید و همان روش ترامپ را در تداوم اعمال تحریم ادامه می دهد، این پیام را ارسال می کند که واقعا قابل اعتماد نیست.

وی اظهارداشت: دولتهای مختلف در این کشور نشان داده‌اند که تا چه میزان ناتوان از درک واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران هستند. اینگونه اقدامات آمریکا در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری دولت ترامپ و تحریم های غیرقانونی و ظالمانه این کشور است و همانطور که تاکنون این سیاست هیچ یک از اهداف آمریکا را محقق نکرده است باز هم دستاوردی برای این کشور جز ناکامی ‌های جدیدی نخواهد داشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این فشارها و تحریم ها خللی در عزم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت و آرامش مردم سرافراز کشور ایجاد نخواهد کرد. تهران مسیر توسعه پایدار اقتصادی را با قدرت ادامه می دهد.
این تحریم ها در حالی اعمال می شود که دولت دموکرات بایدن که از منتقدان خروج دونالد ترامپ رئیس  جمهور سابق امریکا از برجام است، نه تنها به رغم برگزاری شش دور مذاکرات وین، تاکنون اقدامی جدی برای بازگشت به تعهداتش انجام نداده و فقط شعار باز بودن مسیر دیپلماسی با ایران را می دهد، بلکه همان سیاست های شکست خورده دولت ترامپ را ادامه می دهد.
مقامات دولت بایدن بارها به شکست سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران اذعان کرده اند اما در عمل از همان سیاست ها پیروی می کنند چرا که تحریم در سیاست آمریکا همواره  بعنوان ابزاری برای به پیش بردن اهداف یکجانبه گرایانه آن بوده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در دولت بایدن پس از ماه‌ها بازبینی در نظام تحریم‌ها، با انتشار گزارشی نشان داد که همچون اسلاف خود تحریم را ابزاری می‌داند برای پیشبرد آنچه منافع ملی آمریکا نامیده، و به دنبال مدرنیزه کردن آن است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۶ مهر ماه توصیه‌هایی را برای بهسازی کاربست تحریم‌های اقتصادی و تبدیل آن به یک ابزار مؤثرتر در سیاست خارجی این کشور منتشر کرد.
تارنمای نشریه هیل چندی پیش گزارش داد، اعمال تحریم علیه افراد و کشورهای دیگر به عنوان ابزار سیاست خارجی آمریکا طی ۲دهه گذشته ۱۰ برابر شده است.

ارسال نظر