نعیم قاسم: عربستان در پی نارضایتی از عدم کنترل خود بر عرصه سیاسی لبنان جنگ به راه انداخت

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: عربستان ناراضی است زیرا با وجود مبالغی که به حامیان خود در لبنان پرداخت کرده، نمی‌تواند بر تصمیمات سیاسی این کشور کنترلی داشته باشد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: عربستان ناراضی است زیرا با وجود مبالغی که به حامیان خود در لبنان پرداخت کرده، نمی‌تواند بر تصمیمات سیاسی این کشور کنترلی داشته باشد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: یکی از دلایل بحران فعلی این است که عربستان دیگر نمی‌تواند زیان‌های خود در منطقه را تحمل کند پس در واکنش به این شرایط جنگی را علیه لبنان به راه انداخت.

او در ادامه گفت: زمان آغاز تنش عربستان علیه لبنان به مأرب و خسارت روبه‌فزونی این کشور در یمن مرتبط است، در واقع عربستان می‌خواهد با اعمال فشارهایی به لبنان، نگاه‌ها را از نبردها در یمن دور کند.

نعیم قاسم افزود: عربستان جنگی را علیه لبنان آغاز کرد و ریاض باید از لبنان بابت این اقدام نادرست و غیراخلاقی عذرخواهی کند، لبنان با عربستان به صورت متقابل و به عنوان کشوری مستقل تعامل دارد و نمی‌پذیرد که عربستان در دولتش دخالت کند.

او با اشاره به تحولات اخیر الطیونه گفت: حزب القوات اللبنانیه (به ریاست سمیر جعجع) به نمایندگی از آمریکا و عربستان کمین الطیونه را اجرا کرد، این حزب تلاش کرد با ایجاد فتنه، حزب‌الله را به محاصره درآورد چراکه عربستان دیگر نمی‌توانست آنچه در لبنان رخ می‌دهد را تحمل کند.

حوادث الطیونه با تجمع حامیان امل و حزب‌الله لبنان در منطقه مذکور قبل از رفتن به سمت کاخ دادگستری آغاز شد؛ جایی که با درخواست برای عزل قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت قرار بود تحصنی برگزار شود. ارتش لبنان در این باره اعلام کرده بود، تظاهرکنندگان در معرض تیراندازی قرار گرفتند.

رهبران حزب‌الله لبنان و امل گفته‌اند گروه‌هایی از حزب سمیر جعجع بر بام ساختمان‌ها مستقر شده و اقدام به تیراندازی مستقیم برای قتل عمد کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر