چرا رژیم صهیونیستی نگران حملات سایبری است؟

محافل امنیتی، سایبری و رسانه ای رژیم صهیونیستی اخیرا درباره حملات سایبری به زیرساخت های این رژیم ابراز نگرانی کرده اند که به عقیده کارشناسان، علت این امر را باید در سطح و گستردگی حملات و ناتوانی این رژیم در مقابله با آن جستجو کرد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، زیرساخت های اصلی رژیم صهیونیستی در طول کمتر از یک ماه اخیر شاهد حملات مداوم سایبری بوده است.

در این مدت از سایت های نظامی، امنیتی و مدنی رژیم صهیونیستی گرفته تا شرکت‌های بزرگ هاستینگ این رژیم آماج حملات پیاپی قرار گرفته است.

رسانه های رژیم صهیونیستی پنجم آبانماه از حمله سایبری علیه این رژیم و افشای اطلاعات دقیقی درباره نظامیان صهیونیست خبر دادند.

این رسانه ها نوشتند که یک گروه هکر پرونده های ویژه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را منتشر کرده است. این گروه پیش از این نیز تصاویری از «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم را با عبارت های تهدید آمیز منتشر کرده بود.

این رسانه های صهیونیست افزودند: "گروه سایبری به نام "عصای موسی" فایل‌های  ارتش اسرائیل را منتشر کرده که حاوی اطلاعات صدها سرباز است".

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این ارتباط نوشت: از جمله، پرونده‌ های منتشر شده، حاوی جزئیات کامل نیروهای یک تیپ رزمی نظیر برنامه‌ریزی و مکانیزم نیروها، اسامی سربازان، شغل و صلاحیت‌های آنها است.

به نوشته یدیعوت آحارنوت، این پرونده که گروه هکری یاد شده آن را منتشر کرده حاوی "جدولی بر اساس حروف الفبا، شامل نام، آدرس ایمیل، شماره های تلفن و آدرس سکونت صدها سرباز، علاوه بر جزئیات کامل سربازان ذخیره در یگان های نظامی است". 

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت همچنین نوشت که "بسیاری از پرونده ها حاوی جزئیات هزاران جوان و بزرگسالِ داوطلب خدمات امنیتی است که در طرح هایِ تشویق کنندهِ خدمت در ارتش شرکت کرده یا در حال شرکت هستند."

این روزنامه صهیونیستی نوشت: این گروه هکری  جزئیات دقیق اسامی و عناوین و رتبه ها و یگان های صدها سرباز و افسر ارتش اسرائیل را منتشر کرده است. این گروه که خود را «عصای موسی» معرفی می کند،  تصاویری شخصی از گانتس را همراه با عبارت تهدید آمیز "ما همه تصمیمات تو را می دانیم و در نهایت، جایی را که پیش بینی نمی کنید، هدف قرار خواهیم داد. ما اسناد سری وزارت جنگ و گانتس را داریم. ما اخبار، گزارش ها، نقشه های میدانی و اطلاعاتی درباره امکانات واحدها و نیروها و پیام ها را داریم. این اطلاعات را منتشر خواهیم کرد تا جهان جنایت های تو را بشناسد"، منتشر کرد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: این گروه هکری در شبکه «دارک نت» و یکی از گروههای تلگرامی پرونده های حاوی جزئیات تیپ رزمی ارتش اسرائیل از جمله اسامی سربازان و درجه ها و آموزش های آنها را منتشر کرد و برخی از پرونده ها حاوی فهرست کامل سربازان ذخیره در واحدهای نظامی و درجه ها و شماره تلفن های شخصی آنها است.

حملات به زیرساخت های رژیم صهیونیستی به همین جا محدود نشد و هشتم آبانماه خبر هک شدن سرورهای شرکت "سایبر سرو" (Cyberserve) یکی از شرکت‌های بزرگ هاستینگ رژیم صهیونیستی در رسانه ها منتشر شد.

شرکت " سایبر سرو" یک شرکت میزبان وب سایت هاست که سرورها و ذخیره داده ها را برای شرکت ها فراهم می کند.

روزنامه «جروزالم پست» آن زمان نوشت که اطلاعات و داده های سرقت شده از شرکت "سایبر سرو" باعث از کار افتادن بسیاری از سایت های اینترنتی شده که این شرکت میزبان آنها است و این سایت ها متعلق به مجموعه گسترده ای از مشاغل و شرکت ها از جمله شرکت هواپیمایی "پگاسوس"، شرکت های اتوبوسرانی "دان و کافیم"، وبلاگ رادیوی دولتی و موزه کودکان هستند.

به نوشته این رسانه صهیونیستی، یک سایت قمار و یک اپلیکیش دوست یابی به همراه افشای اطلاعات شخصی هزار کاربر آن از جمله شماره های تلفن و ایمیل و نیز سایت انستیوی پزشکی "ماشون مور" همراه با افشای پرونده پزشکی ۲۹۰ هزار بیمار آن  در چارچوب این حمله هدف قرار گرفت.

یک گروه هکری به نام "سایه سیاه" (Black Shadow) مسئولیت این حمله سایبری را برعهده گرفت و در پیامی تلگرامی به شرکت " سایبر سرو" نوشت: همانند همیشه، بسیاری از داده‌ها در اختیار ما است و اگر نمی‌ خواهید که این داده ها منتشر شود، با ما زود تماس بگیرید.

روزنامه جروزالم پست نوشت که این گروه خواهان دریافت پول شد اما بعد از پرداخت نشدن آن، سرورهای این شرکت را خاموش کرد و بدنبال آن سایت هایی که شرکت "سایبر سرو" میزبان آنها بود، آفلاین شد.

این روزنامه صهیونیستی خاطرنشان کرد که این گروه هکری سال گذشته نیز به شرکت بیمه " شیر بیت" و شرکت مالی " کی ال اس" رژیم صهیونیستی حمله کرده و اطلاعات مشتری آنها را در اینترنت فاش کرده بود.

این پایان ماجرا نبود و گروه عصای موسی در حمله دیگری سه شرکت بزرگ مهندسی رژیم صهیونیستی را هک و به اطلاعات آنها دست یافت.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» دوازدهم آبانماه در این باره نوشت که این گروه هکری به شرکت های مهندسی "David Engineers، وH.G.M وEhud Leviathan Engineering" حمله کرده و همه اطلاعات و داده های مربوط به پروژه های این شرکت ها شامل نقشه ها، تصاویر، قراردادها و مزایدهای آنها را به همراه کارت های شناسایی بدست آورده است.

همزمان با این حمله نیز حمله سایبری دیگری به سایت بیمارستان «هلال یافه» رژیم صهیونیستی صورت گرفت و جزئیات کاربران آن فاش شد و مسئولان بهداشتی این رژیم زیان های وارده به سیستم های رایانه ای این بیمارستان را بسیار گسترده توصیف کردند.

«تال لیف-رام» کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی در گزارشی فاش کرد که سازماندهی بیمارستان «هلال یافه» پس از ضربه ای که از حملات سایبری دیده است، به زمان نیاز دارد و این نگرانی وجود دارد که چنین حمله‌ای ممکن است بیمارستان را به کار در شرایط عصر حجر بازگرداند.

یک میزان از حملات با این گسترگی در کمتر از یک  ماه نگرانی های فزاینده ای را در درون محافل سیاسی و امنیتی و رسانه های رژیم صهیونیستی به همراه داشت.

پیشتر نیز رسانه‌های صهیونیستی در آذر سال گذشته اعلام کردند که بیش از ۴۰ شرکت رژیم صهیونیستی از جمله شرکت لجستیکی و مرسولات این رژیم هدف حمله سایبری قرار گرفته است. 

محافل امنیتی این رژیم این حملات را به دو بخش تقسیم کرده اند که بخشی به حوزه‌های امنیتی و زیرساخت‌های نظامی می‌پردازد و بخش دیگر مربوط به انتقال عمدی فناوری‌ها و روش‌های پیشرفته ای است که در اختیار نهادهای رسمی این رژیم است زیرا بسیاری از شرکت‌های جامعه صهیونیستها قادر به حفظ حجم سنگینی از اطلاعات امنیتی نیستند و حتی در بخش دولتی نیز امنیت اطلاعات با تهدید مواجه است.

اگرچه به گفته برخی منابع رسانه ای شماری از حملات اخیر توسط هکرهای چینی و روسی به منظور دریافت باج انجام شده اما هدف گرفتن مکان های حیاتی نظامی و مدنی، میزان آسیب پذیری رژیم صهیونیستی را به خوبی نشان داده و زنگ خطر را برای این رژیم به صدا درآورده است.

کارشناسان رژیم صهیونیستی حملات اخیر بویژه حمله به شرکت "سایبر سرو" را "بزرگترین عملیات خرابکاری در تاریخ اسرائیل" توصیف کرده اند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز به ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با حملات سایبری اشاره کرد و به نقل از «ماتنیاهو انگلمن» ناظر کل این رژیم نوشت: اسرائیل برای حملات سایبری آماده نیست.

در همین راستا، نهاد سایبری رژیم صهیونیستی با اذعان به ناهماهنگی در سطوح مختلف این رژیم اعلام کرد که پیش از حمله سایبری به شرکت "سایبر سرو" هشدار داده بود اما این شرکت کاری انجام نداد.

«لیوی عوز» سخنگوی این نهاد رسمی رژیم صهیونیستی گفت: دفاتر ما "چند بار" به شرکت "سایبر سرو" درخصوص احتمال حمله هشدار داده بودند.

این حملات سایبری و انتشار اطلاعات شخصی هزاران کاربر نگرانی های شدیدی را در درون جامعه صهیونیست ها ایجاد کرده است و برخی از آنها در گفت وگو با رسانه های صهیونیستی از افشای این اطلاعات شخصی و آثار زیان باری که می تواند بر زندگی آنها بگذارد، به شدت نگران هستند.

«هارل مناشری» مسئول دستگاه امنیت داخلی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه«کان» این رژیم گفت که هدف از این حملات اجرای راهبرد آسیب زدن به بخش های مالی و اطلاعاتی است.

«یورام هاکوهین» رئیس جمعیت اینترنت رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود این حملات را "یکی از خطرناکترین حملات علیه اسرائیل دانست".

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز با ابراز نگرانی از این حملات سایبری در گزارشی نوشت: باید اکنون تا حد امکان برای کاستن از خسارت ها و جلوگیری از انتشار اطلاعات و داده ها تمرکز کنیم.

«ایمن الرفاتی» از کارشناسان عرب بر این باور است که رژیم صهیونیستی همچنان درباره سطح و گستردگی حملات سایبری و ماهیت آنها پنهانکاری می کند تا خود را ضعیف نشان ندهد.

به باور وی، "با وجود حملات گسترده علیه اسرائیل در زمینه سایبری اما این رژیم همواره بسیاری از اطلاعات مربوط به ماهیت این حملات را پنهان و همزمان تلاش می کند که خود را برخوردار از توانمندی دفاعی سایبری بزرگی معرفی کند تا از این طریق از یک سو جلوی حملات مشابه به خود را گرفته و از سوی دیگر وجهه خود را به عنوان یک رژیم توانمند در منطقه حفظ کند".

اما با این حال، گستره حملات در یک ماهه اخیر و تاثیر آن در محافل داخلی رژیم صهیونیستی خود نشان از میزان دغدغه و نگرانی های شدیدی دارد که مسئولان رژیم صهیونیستی - در سایه ناتوانی خود - با آن روبرو هستند و هر روز نیز بر دامنه این حملات و به تبع آن نگرانی ها افزوده می شود.

ارسال نظر