اوج  بی سابقه کرونا در آلمان

به رغم واکسیناسیون گسترده در آلمان در برابر کووید ۱۹، در ۲۴ ساعت اخیر حدود ۴۰ هزار نفر دیگر در این کشور به این بیماری مبتلا شدند و ۲۹۹ نفر دیگر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده، از آغاز بحران شیوع کرونا تا کنون در آلمان بیش از پنج میلیون و یکصد هزار نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده اند و حدود ۹۹ هزار نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده اند.

براساس گزارش دویچه وله ، با احتساب تازه‌ترین ارقام اعلام شده از سوی موسسه روبرت کخ آلمان، تا کنون ۵ میلیون و ۲۱ هزار و ۴۶۹ مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. کارشناسان رقم واقعی مبتلایان را به مراتب بیشتر می‌دانند، چرا که بسیاری از موارد ابتلا شناسایی و ثبت نمی‌شوند.

موسسه روبرت کخ به تازگی اعلام کرده است شاخص ابتلا به کرونا در این کشور که موارد ابتلا به این بیماری را در میان ۱۰۰ هزار نفر طی هفت روز نشان می‌دهد،  به ۳۱۲ مورد رسید. این شاخص در روز گذشته به ۳۰۳ رسیده و یک هفته پیش از آن ۲۰۱ ثبت شده بود.

اوج  بی سابقه کرونا در آلمان؛ مرگ ۲۹۹ بیمار در ۲۴ ساعت اخیر

بر پایه گزارش این موسسه، پنجشنبه گذشته شمار تازه‌ مبتلایان با بیش از 50 هزار نفر، رکورد بیشترین آمار مبتلایان تازه به این ویروس از زمان آغاز همه‌گیری تا کنون را شکسته بود.

روزنامه فرانسوی لوپوئن نیز نوشت: اوج گیری بی سابقه کرونا در آلمان بازار کریسمس در شهر مونیخ را که سالانه بیش از ۲ میلیون گردشگر از آن بازدید می کنند، به تعطیلی کشاند.

دیتر ریتر، شهردار مونیخ اعلام کرد: به دلیل رشد تصاعدی کرونا در این کشور بازار سال نو میلادی برای دومین سال پیاپی تعطیل شده است.

با افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آلمان، صدای انتقاد متخصصان از نحوه عملکرد سیاستمداران برای مقابله با همه‌گیری کرونا در این کشور بلندتر می‌شود. «فرانک اولریش مونتگومری» رئیس اتحادیه جهانی پزشکان  اقدامات صورت‌گرفته را "بسیار دیر، ناهماهنگ و با تردید" نامیده است.

برخی کارشناسان و سیاستمداران دیگر نیز ناهماهنگی و عدم یکدست بودن تدابیر مقابله با کرونا در سراسر کشور و همچنین سرپوش گذاشتن روی بحث‌های مربوط به چگونگی مقابله یکدست با شیوع کرونا، پیش از انتخابات در آلمان را از دلایل افزایش شمار مبتلایان و وضعیت کنونی می‌دانند.

روز پنجشنبه آینده (۱۸ نوامبر/۲۷ آبان) قرار است مقامات ارشد ایالت‌های آلمان در جلسه‌ای در مورد تدابیر هماهنگ بحث و رایزنی کنند.

همچنین بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده، در آمریکا نیز در شبانه روز گذشته نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند تا این کشور همچنان در صدر جدول میزان ابتلا و مرگ و میر کرونایی باشد. در روسیه نیز در ۲۴ ساعت اخیر یکهزار و ۲۴۰ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند. در انگلیس هم در شبانه روز گذشته ۲۱۴ نفر و در ترکیه هم ۲۲۷ نفر از مبتلایان جان باختند.

ارسال نظر