سلاح مقاومت عراق، علیه نیروهای متجاوز است

رئیس مرکز بررسی های راهبردی «الاتحاد» عراق در گفت و گو با ایرنا از نقش سلاح مقاومت در حفظ عزت ملت عراق و نقش موازنه ملی آن به سود امنیت شهروندان عراقی گفت و تاکید کرد که سلاح مقاومت علیه نیروهای اشغالگر و متجاوز است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،محمود الهاشمی افزود: سلاح مقاومت علیه نیروهای بیگانه در خاک عراق است زیرا نیروهای خارجی مشروع نیستند و پارلمان رای به خروج آنها داده است و در مقابله با آنان، سلاح از روی دوش نیروهای مقاومت نخواهد افتاد.

الهاشمی با اشاره به سوابق تهدیدزای حضور بیگانگان در عراق و ضرورت مقاومت مسلحانه در برابر اشغالگران گفت: آنها پیشتر به نیروهای امنیتی عراق و الحشد الشعبی و مقرهای آنان حمله کرده اند. اکنون نه تنها نباید سلاح مقاومت بر زمین افتد و تسلیم شود، بلکه حفظ این سلاح، ضامن کرامت و امنیت عراقی ها است...نیروهای مقاومت، با همین سلاح با دشمنان عراق و تروریست ها جنگیده اند.

انتقاد به سلاح مقاومت، سیاسی است و موضوعیت ندارد

وی ادامه داد: انتقادی که متوجه سلاح مقاومت در عراق شده، متاسفانه نابجاست، زیرا این انتقاد بیش از آنکه امنیتی و موضوعی باشد، سیاسی است. این انتقادها، تلاشی برای خلع سلاح مقاومت با هدف محاصره مقاومت و حشدالشعبی در عراق است.

به گفته محمود الهاشمی، «برخی کشورهای عربی و آمریکایی ها می دانند که این، سلاح عزت، حاکمیت و کرامت عراقی ها است؛ سلاحی که با تروریست ها جنگیده و اشغالگران را ناچار به خروج می کند، بنابراین از این سلاح شدیدا در عذاب هستند زیرا می دانند که لوله این سلاح ها به سوی حضور غیرقانونی در خاک عراق نشانه رفته است.

سیاسی سازی سلاح مقاومت به سود کدام طرف ها است؟

رئیس مرکز بررسی های راهبردی «الاتحاد» عراق «سیاسی کردن سلاح مقاومت» از سوی برخی طرف ها را «در جهت راضی کردن طرف های (دولت های) عربی (شیخ نشین های خلیج فارس) و آمریکا» دانست و تاکید کرد: اما این یک اقدام فاش و رسوا شده برای طبقه سیاسیون و حامیان مقاومت و عراقی ها است.

الهاشمی افزود که «گروه های مقاومت بارها تاکید کرده اند که سلاح آنان متوجه نیروهای بیگانه است و این شامل همه بیگانگان متجاوز به خاک عراق می شود».

موازنه قوای امنیت ساز با سلاح مقاومت

استراتژیست عراقی بر این باور است که «سلاح مقاومت، نوعی موازنه قوا را در عراق در ابعاد سیاسی و امنیتی به ویژه در سایه حضور اشغالگران و متجاوزان از چند دولت فراهم می کند و طرف های متعددی از این امر ترس دارند.»

او می گوید: به همین علت، نیروهای امنیتی عراق نیز، برای سلاح مقاومت احترام زیادی قائلند زیرا می دانند که این سلاح به طرف اهدافی نشانه رفته که همان دشمنان نیروهای امنیتی عراقی هستند. شهروند عراقی هم با سلاح مقاومت تعامل محترمانه ای دارد زیرا می داند که این سلاح، حافظ کرامت اوست.

شهروند عراقی، قدر سلاح مقاومت را می داند

بنا بر اظهار دکتر محمود الهاشمی، «شهروند عراقی می داند که در زمان ورود بیگانگان و تروریست ها، این کشور، حدود یک میلیون نیروی رزمی داشت اما نتوانست در برابر دشمنان مقاومت کند در حالی که تعداد نیروهای مقاومت پیروز در این نبردها از ۱۰۰ هزار نفر فراتر نمی رود...ملت عراق می فهمد که چرا فشارها بر گروه های مقاومت و سلاح آن از سوی اشغالگران آمریکایی تشدید شده است.»

کارشناس عراقی در پایان گفت: آینده عراق در گرو سلاح مقاومت و گروه های مقاومت است و ملت عراق به هیچ شکلی نخواهد پذیرفت که کسی سلاح و کرامت عراقی ها را از آنها بگیرد.   

ارسال نظر